خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیات آتش‌سوزی شرکت «ثامن مهران گستر»/جسد کارگر سوم هنوز پیدا نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۸۴۴

یک منبع کارگری در استان قزوین جزئیات حادثه روز پنجشنبه شرکت «ثامن مهران گستر» واقع در شهرک چرم‌سازی شهرستان بوئین زهرا که منجر به کشته شدن سه کارگر و مصدومیت دست کم دو نفر دیگر شد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در استان قزوین در تشریح جزئیات حادثه آتش سوزی در شرکت «ثامن مهران گستر»، اظهار داشتند: حوالی ساعت هشت و ۴۵ دقیقه روز پنجشنبه (۲۳ دی ماه) وقوع یک آتش سوزی در کارخانه ثامن مهران گستر واقع در شهرک صنعتی چرم سازی گزارش شد که از قرار معلوم حدود ۲۰ کارگری که در محوطه مشغول جوشکاری لوله‌ها و مخازن بوده‌اند، از محل متواری می‌شوند.

طبق اظهارات وی؛ در این آتش سوزی سه کارگر مفقود شده‌اند که با پیدا شدن اجساد باقی مانده دو کارگر هنوز جسد نفر سوم پیدا نشده است در عین حال دست کم دو کارگر هم دچار مصدومیت شده‌اند.

او گفت: شرکت «ثامن مهران گستر» هنوز به به بهرداری نرسیده و حدود ۵۵ کارگر طبق آخرین آمار بازرسی اداره کار در این واحد فعالیت داشته‌اند و اما با توجه به نزدیک بودن زمان بهره‌برداری (۲۲ بهمن ماه) اخیرا تعدادی کارگر پیمانکاری نیز به این واحد افزوده شده‌اند.

طبق اظهارت وی؛ این شرکت برای تامین سوخت «هواپیما» تاسیس شده و در حادثه مذکور شش مخزن سوخت دچار حریق و انفجار شدند و مهار این آتش سوزی بزرگ حدودا ۱۱ ساعت طول کشیده است.

او گفت: طبق گزارش‌های اولیه علت آتش سوزی، بی‌احتیاطی در جوشکاری مخازن سوخت بوده است. متاسفانه قدرت انفجار به اندازه‌ای بوده که خودروی پارک شده در نزدیکی محل انفجار به طول کل در آتش سوخته است.

وی با بیان اینکه جستجو برای یافتن سومین فرد مفقود شده همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: علت دقیق حادثه هنوز مشخص نیست ولی تجربه نشان داده که بیشترین عامل مؤثر در اینگونه حوادث، بی‌احتیاطی و عدم رعایت نکات ایمنی در صنایع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز