خبرگزاری کار ایران

رانندگان معدن چادرملو پشت در ماندند/ کارفرما به آرای قانونی تمکین نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۳۴۳

رانندگان استیجاری معدن چادرملو از عدم اجرای احکام قانونی خبر دادند.

رانندگان استیجاری معدن چادرملو در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: ۴۶ نفر رانندگان حمل و نقل معدن چادرملو در اردیبهشت ماه امسال بابت خواسته احراز نوع قرارداد در اداره کار اردکان طرح شکایت کردند اما ۳۱ شهریورماه از محل کار در معدن اخراج شدند؛ در تاریخ ۱۷ آذر ماه رای بازگشت به کار اولیه با احراز قرارداد دائم برای کارگران صادر شد؛ با اعتراض کارفرما به رای هیأت حل اختلاف در دیوان عدالت اداری در تاریخ یازدهم ماه جاری، برای سیزده تن از کارگران دستور موقت توقف اجرای حکم صادر می‌شود و ۳۳ نفر از این افراد با رد دستور موقت، رای‌شان لازم الاجراست.

این کارگران افزودند: این تعداد روز شنبه هجدهم ماه جاری با نامه اجرای احکام و در معیت مامور به معدن چادرملو مراجعه می‌کنند اما متاسفانه رای اجرا نمی‌شود؛ کارفرما به جای ورود کارگران، آن‌ها را برای گرفتن تست‌عدم اعتیاد، طب کار، سوءپیشینه و تست کرونا برمی گرداند؛ کارگران نیز تمکین کرده و همگی این کارها را ظرف چند روز گذشته انجام می‌دهند؛ این در حالیست که چندین تن از این کارگران اهل استانهای دیگر هستند و از روز شنبه اکثرا در اتوموبیل‌های خود زندگی می‌کنند. چهارشنبه بیست و دوم دیماه، این تعداد با در دست داشتن مدارکی که کارفرما خواسته بود مجدد ساعت هشت صبح به معدن مراجعه می‌کنند اما بازهم از وزود ایشان به مجتمع جلوگیری می‌شود. این عده تا غروب در هوای سرد بیرون منتظر ایستادند و هیچ گونه خدماتی نیز به آن‌ها ارائه نشد.

آن‌ها می‌گویند: کارگران رای و اجراییه دارند و مطابق قانون باید به کارگاه و شغل اولیه خود برگردند اما چرا کارفرمای چادرملو از قانون و احکام صادره تمکین نمی‌کند؟

یکی از رانندگان می‌گوید: این کارگران ده ماه است که حقوق نگرفته اند؛ چهار ماه است که بدون دلیل اخراج شده اند؛ اکنون نیز که رای کاملاً قانونی در دست دارند از ورود آن‌ها به مجتمع و بازگشت به کار جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز