خبرگزاری کار ایران

اعتراض نیروهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات به سنگ‌اندازی در راه تبدیل وضعیت/ تبدیل وضعیت، حقِ نیروهای با سابقه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۱۶۹

نماینده کارگران اداره کل پیشگری و رفع تخلفات استان اصفهان گفت: طی بخشنامه‌ای که در مرداد سال ۹۹ صادر شد، قرار بود کسب نمره‌ی ۴۰ در آزمونِ تبدیل وضعیت، به مثابه‌ی قبولی در امتحانات و موافقت با تبدیل وضعیت کارگران تلقی شود اما برای نیروهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات حداقل نمره‌ی قبولی از ۴۰ به ۸۰ تبدیل شد.

فرزاد نداف فرد (نماینده کارگران اداره کل پیشگری و رفع تخلفات استان اصفهان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از مشکل تبدیل وضعیت پرسنل اداره کل پیشگری و رفع تخلفات اصفهان گفت. 

به گفته‌ی نداف؛ این کارگران ۱۵ – ۱۶ سال سابقه‌ی کار دارند و طی بخشنامه‌ای قرار شد آزمونی برای تغییر وضعیتِ این کارگران از پیمانکاری به قرارداد معین برگزار شود. 

وی گفت: متاسفانه آزمون برگزار شده مشکلات بسیاری داشت و مهم‌ترین مشکل این بود که این آزمون به صورت مجازی برگزار شد در صورتیکه در بخشنامه ذکر شده آزمون باید به صورت کتبی برگزار شود. 

نداف تصریح کرد: خیلی از نیروها به اینترنت دسترسی نداشتند و از امتحان جا ماندند. ما نیروهای گشتی هستیم و مشخص است که هر زمان نمی‌توانیم به اینترنت دسترسی داشته باشیم. 

به گفته‌ی نداف؛ این آزمون باید به صورت حضوری برگزار می‌شد و ما این موضوع را با استانداری در میان گذاشتیم و استانداری نیز حق را به ما داد. 

نماینده کارگران همچنین گفت: طی بخشنامه‌ای که در مرداد سال ۹۹ صادر شد، قرار بود کسب نمره‌ی ۴۰ در آزمونِ تبدیل وضعیت، به مثابه‌ی قبولی در امتحانات و موافقت با تبدیل وضعیت کارگران تلقی شود. اما برای نیروهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات حداقل نمره‌ی قبولی از ۴۰ به ۸۰ تبدیل شد. در حالیکه حداقل نمره‌ی قبولی برای واحدهای دیگر همچنان ۴۰ است. 

نداف با بیان اینکه کارگران به این تبعیض اعتراض دارند، گفت: نیروهای ما نزدیک به ۱۵ سال سابقه‌ی کار دارند و بهترین سالهای عمر خود را در این کار گذراندند. تبدیل وضعیت و رسیدن به امنیتِ شغلیِ نسبی بعد از سال‌ها حق آن‌هاست و مسئولان نباید با تبعیض قائل شدن بین نیروها امکان تبدیل وضعیت را از نیروهای باسابقه بگیرند. 

نماینده کارگران گفت: ما تاکنون این موضوع را از مسئولان متعدد پیگیری کرده‌ایم و برای حراست شهرداری مرکزی، رئیس شورای اسلامی، بازرسی کل کشور و استانداری اصفهان نامه نوشته‌ایم. تا این لحظه هیچ مشکلی حل نشده است. 

نداف در پایان با اشاره به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: امیدواریم با تصویب این طرح در مجلس، بعد از سال‌ها دست پیمانکاران از بازار کار قطع شود و کارگران به بخشی از حقوق خود برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز