خبرگزاری کار ایران

جمعی از نیروهای مخابرات اصفهان مطرح کردند:

به ما اجازه‌ی ورود به شرکت نمی‌دهند/ اگر رایزنی‌ها جواب ندهد به اداره کار شکایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۱۵۴

جمعی از نیروهای مخابرات اصفهان گفتند: اگر ظرف امروز و فردا نتوانیم نتیجه‌ای برای بازگشت به کار بگیریم، شنبه شکایت بازگشت به کار خود را ثبت می‌کنیم.

 درحالیکه مخابرات اصفهان و شرکت شسکام خبر اخراج تعدادی از نیروهای مخابرات را تکذیب کرده‌اند، جمعی از این نیروها در تماس با خبرنگار ایلنا و با در اختیار قرار دادنِ نامه و امضای پرسنلِ معترض به نهادهای مختلف برای بازگشت به کار اظهار کردند: ما به عنوان نیروهایی که بین ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه‌ی کار در مخابرات داریم، به دلیل اعتراض و شکایت به وضع موجود، در حال حاضر اجازه‌ی ورود به شرکت را نداریم. 

آن‌ها گفتند: مدیریت مجموعه از تاریخ یک دی‌ماه به دلیل پیگیریِ حقوق و درخواست بابت اجرای طرح طبقه‌بندی و دریافت مابه‌التفاوت ناشی از اجرای طرح طبقه‌بندی، با حذف اثر انگشت، مانع ورود کارگران به محل کار شده و دو نفر از کارگران نیز در این پروسه به طور قطعی حکم اخراج گرفته‌اند. 

این کارگران می‌گویند: طی سالهای خدمت هیچ گونه تخطی از سوی کمیته‌ی انضباطی گزارش نشده است و ما همواره پایبند به مقررات انضباطی بوده‌ایم و اخراج ما صرفا به دلیل اعتراض ما بوده است. 

آن‌ها می‌گویند: پیگیری‌ها و نامه‌های پرسنل برای بازگشت به کار تاکنون به نتیجه نرسیده و بار مالی و روانی زیادی را برای آنها به همراه داشته است. 

به گفته‌ی آن‌ها؛ حدود ۲۰ روز از زمان حذف اثر انگشت و اخراج پرسنل بدون اطلاع قبلی و بدون هیچ مورد انظباطی یا کاری می‌گذرد اما علی‌رغم تلاش پرسنل و کمک‌خواهی از مسئولان همچنان بازگشت پرسنل به کار امکان‌پذیر نیست. 

این نیروها می‌گویند: ما به خواسته‌ی رئیس کل اداره تعاون اصفهان تاکنون شکایت بازگشت به کار خود را ثبت نکرده‌ایم و فعلا منتظر هستیم رایزنی‌ها به نتیجه برسد. شنیده‌ایم معاون امنیتی سیاسی فرماندار شب گذشته جلسه‌ای با مدیران داشته‌اند و تاکید کردند با توجه به شرایط فعلی همه‌ی نیروها به کار برگردند. 

آن‌ها می‌گویند: اگر ظرف امروز و فردا نتوانیم نتیجه‌ای بگیریم، شنبه شکایت بازگشت به کار خود را ثبت می‌کنیم. 

گفتنی است؛ روابط عمومی شرکت مخابرات اصفهان در جوابیه‌ای ضمن تاکید بر عدم اخراج نیروهای مخابرات اصفهان و با بیان اینکه در خصوص حذف اثرانگشت کارگران، شرکت شسکام باید پاسخگو باشد، گفت: «پیرو خبر منتشر شده به اطلاع می‌رساند بر اساس اختلاف نظر بین پرسنل شرکت شسکام و مدیریت آن شرکت در خصوص برخی از مزایای تخصیص یافته و متعاقب آن پیگیری تعدادی از این عزیزان از طریق مبادی قانونی موجبات نگرانی‌هایی برای همکاران شرکت ایجاد گردیده که با ورود مدیریت مخابرات منطقه اصفهان به عنوان ناظر قرارداد، موضوع در دست پیگیری و با نظر مثبت تلاش می‌گردد شفاف‌سازی پرداخت‌ها در اسرع وقت انجام و مطالبه پرسنل زحمتکش ذینفع تعیین تکلیف گردد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز