خبرگزاری کار ایران

رضایت کارگران سنگ پاسارگاد از شرایط تولید/ مطالبات به‌روز پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۰۵۶

منابع کارگری در واحد معدنی سنگ پاسارگاد از بهبود وضعیت تولید این واحد تولیدکننده انواع سنگ و اشتغال حدود ۱۰۰ کارگر خبر دادند.

کارگران واحد تولیدی سنگ پاسارگاد، امروز دوشنبه (۲۰ دی ماه) در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: در واحد تولیدی سنگ پاسارگاد که در شهرستان تاکستان استان قزوین واقع است، ۱۰۰ کارگر مشغول کارند که از وضعیت فعلی اشتغال خود نسبت به گذشته رضایت دارند.

کارگران این کارخانه اظهار داشتند: سال‌ها با بحران شغلی مواجه بودیم اما از ابتدای سال گذشته (۹۹) با تامین منابع مالی از سوی کارفرما وضعیت تولید رو به بهبودی رفت تا جایی که سه تا ۴ ماه معوقات مزدی کارگران پرداخت شده و هم‌اکنون مطالباتمان به‌روز شده است.

یکی از کارگران در تشریح وضعیت این کارخانه با بیان اینکه در حال حاضر سنگ پاسارگاد با افزایش ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد، گفت: سال‌ها اوضاع خوبی نداشتیم به‌طوری‌که کارخانه رو به ورشکستگی پیش رفت. در عین حال شرایط بد اقتصادی کشور که در نتیجه تحریم‌های کشورهای غربی ایجاد شده بود را داشتیم که مانع از پیشرفت کار در این کارخانه می‌شد. اما به مرور با بهبود وضعیت کارخانه هم اکنون سنگ پاسارگاد به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های سنگ‌های تزئینی، نما وکف در سطح کشور شرایط خوبی دارد.

به گفته این کارگر، طی سالهای گذشته کارگران مجموعه سنگ پاسارگاد با چندین ماه تاخیر مطالبات مزدی خود را دریافت می‌کردند و سهامدار شرکت نیز به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت. در آن روزها کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران سنگ پاسارگاد، بخشی از مشکلات کارگران این واحد مربوط به تعویق حدود ۴ تا ۵ ماه پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی بود که کارفرما آن را تقریبا به روز کرده است.

این کارگر با بیان اینکه تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه‌ای از سوی کارفرما باعث شده بود دفتر چه‌های درمانی کارگران فاقد اعتبار شود، در ادامه افزود: تعدادی از کارگران آن زمان که از دریافت خدمات بیمه اجتماعی ناامید شده بودند به دنبال دریافت بیمه سلامت بودند و عده‌ای نیر موفق به دریافت دفترچه‌های بیمه سلامت شدند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنچه باعث نارضایتی ما کارگران شده مشکلات معیشتی به سبب دریافت حداقل حقوق قانونی کار است، افزود: میزان حقوقی که شورای عالی دستمزد هر سال برای کارگران تعیین می‌کنند کفاف معیشت ما کارگران را نمی‌دهد.

این کارگر با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، در ادامه تصریح کرد: میزان تولیدات این واحد به هزار تا هزار و ۴۰۰متر مربع در روز می‌رسد که بخش زیادی از آن را به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس صادر می‌کند.

او گفت: به‌روز شدن مطالبات مزدی و بیمه‌ای باعث شده انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شود و امیدواریم با پیگیری کارفرما شاهد بهبودی کامل وضعیت این واحد معدنی مهم باشیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: کارفرما برای افزیش درآمد کارگران پیشنهاد کرده بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱بخش‌هایی از کار استخراج سنگ در این واحد به کارگران واگذار شود که با افزایش تولید، درآمد کارگران بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز