خبرگزاری کار ایران

چشم امیدِ نیروهای اورژانس اجتماعی به تصویب «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» / مزدِ زحمت ما به جیب پیمانکاران می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۴۵۸

نیروهای اورژانس اجتماعی می‌‌گویند: بین آنها و نیروهای رسمی و قرارداد مستقیم بهزیستی تبعیض بسیاری وجود دارد. نیروهای پیمانکاری به لحاظ ساعات کاری، مزد اضافه‌کاری، حقوق و بسیاری از مزایا با نیروهای دیگر سازمان فرق دارند و فشار بسیاری به لحاظ کاری و مالی روی آن‌ها است.

نیروهای پیمانکاری اورژانس اجتماعی در تماس با خبرنگار ایلنا، ابراز امیدواری کردند که طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس به نتیجه برسد و این نیروها نیز مشمول این طرح شوند. 

آن‌ها می‌گویند: خیلی از نیروهای پیمانکاری، چشم امید به تصویب این طرح دوخته‌اند و امیدوارند با تبدیل وضعیت، از این وضعیت ناعادلانه خارج شوند. 

نیروهای اورژانس اجتماعی تاکید کردند: بخش زیادی از مزدِ کاری که ما به عنوان نیروی کار می‌گیریم، به جیب پیمانکاران می‌رود؛ پیمانکارانی که ما حتی یکبار هم با آن‌ها ملاقات نداشته‌ایم. البته در مورد پیمانکار قبلی ما سالی یکبار برای بستنِ قرارداد به کلینیک می‌رفتیم اما در مورد پیمانکار جدید حتی نام و نشانیِ هم از کلینیک نداریم. 

به گفته‌ی آن‌ها؛ پیمانکار جدید قراردادِ ناعادلانه و یک طرفه‌ای برای آن‌ها فرستاده تا امضا کنند و در صورت‌ عدم امضا و شکایت، اخراج می‌شوند. 

این نیروها می‌گویند: حضور پیمانکاران باعث شده از نظر معیشتی تحت فشار بسیاری قرار بگیریم. زمانی پیمانکاران حقوق ما را هر دو ماه یکبار می‌دادند و امروز نیز با وجود کار زیاد و پُرفشار، نه حقوقمان کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهد و نه حتی مزد اضافه‌کاریِ خود را دریافت می‌کنیم. 

به گفته‌ی آن‌ها؛ بین این نیروها و نیروهای رسمی و قرارداد مستقیم بهزیستی تبعیض بسیاری وجود دارد. نیروهای پیمانکاری به لحاظ ساعات کاری، مزد اضافه‌کاری، حقوق و بسیاری از مزایا با نیروهای دیگر سازمان بهزیستی فرق دارند و فشار بسیاری به لحاظ کاری و مالی روی آن‌ها است. 

نیروهای پیمانکاری اورژانس اجتماعی می‌گویند: مسئولان باید جای یک نیروی پیمانکار باشند تا متوجه‌ی شدتِ آسیبی که به لحاظ روحی و معیشتی به آن‌ها می‌شود، شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز