خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه شورایعالی کار/ آیین‌نامه مسکن کارگری به هیات دولت می‌رود/ به مزد ۱۴۰۱ ورود می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۸۴۹

علی خدایی از برگزاری شورایعالی کار خبر داد و گفت: قصد داریم به بحث مزد سال آینده ورود کنیم.

علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) به خبرنگار ایلنا گفت: امروز (هجدهم دیماه) راس ساعت شش بعدازظهر، جلسه‌ی سه‌جانبه‌ی شورایعالی کار با حضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در محل وزارت کار برگزار خواهد شد.

خدایی در ارتباط با برنامه و دستور کار این نشست گفت: یکی از دستورکارها، بررسی گزارش کمیته دستمزد است؛ کمیته دستمزدِ ذیل شورایعالی کار، ماهی دوبار برگزار می شود و قرار است امشب به گزارش این کمیته ورود کنیم. علاوه بر آن، آیین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۴۹ قانون کار که در جلسات قبل نهایی شده، قرار است به تصویب نهایی برسد و برای ارسال به هیات دولت آماده شود.

این آیین‌نامه، نحوه‌ی مشارکت دولت و نهادهای ذیربط در تامین مسکن کارگری را مشخص می‌کند و سالهاست که تدوین و ابلاغ آن به تاخیر افتاده است.

نماینده کارگران در شورایعالی کار در ارتباط با ورود به مبحث مزد ۱۴۰۱ می‌گوید: در دستور کار رسمی جلسه، ورود به مبحث دستمزد سال آینده نیست اما باتوجه به اینکه در نیمه‌ی دوم دیماه هستیم و کم کم دیر می‌شود، ما نمایندگان کارگری قصد داریم در جلسه امروز به بحث مزد ورود کنیم. مذاکرات و چانه‌زنی‌های مربوط به دستمزد ۱۴۰۱ باید از همین الان آغاز شود؛ امیدواریم شرکای اجتماعی با نگاه مثبت به بحث دستمزد توجه کرده و بتوانیم مزد کارگران را به اندازه‌ی هزینه‌های زندگی و تورم سبد معیشت افزایش دهیم.

خدایی با تاکید بر بحران معیشت کارگران افزود: تورم سرسام‌آور و افزایش هزینه‌های زندگی، کارگران شاغل و بازنشسته را دچار بحران شدید کرده و در مذاکرات مزدی ۱۴۰۱ باید افزایش هزینه‌های زندگی و این تورم لجام‌گسیخته مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز