خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی وزارت کار تاکید کرد:

ناترازی جدی صندوق‌های بازنشستگی به دلیل کاهش بیمه‌پردازان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۰۶۴

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش تعداد بیمه پردازان و افزایش تعداد مستمری بگیران، باعث ناترازی جدی صندوق های بازنشستگی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «احمد خانی نوذری» معاون امور اقتصادی با اشاره به برخی مشکلات موجود در برخی صندوق‌ها بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی حل ناترازی صندوق ها، افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری هاست. 

خانی نوذری ادامه داد: در سال‌های گذشته علاوه بر محیط پرنوسان اقتصادی ایران، شاهد تغییرات جدی در ساختار جمعیتی ایران بوده‌ایم که علت اصلی چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی است. 

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی به دلیل واگذاری بنگاه‌ها به آن‌ها به جای پرداخت نقدی دیون دولت، تبدیل به بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی ایران شده اند، افزود: با سیاست‌گذاری‌های واحد و یکپارچه چهار صندوق بازنشستگی فولاد، کشوری، بیمه اجتماعی روستایی وعشایری و سازمان تامین اجتماعی که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند می‌توان به تکمیل زنجیره‌ای ارزش و افزایش سود آوری دست یافت. 

وی با اشاره به نامگذاری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زادیی‌ها گفت: دو راهبرد اساسی معاونت اقتصادی وزارت مردم، افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری و شفافیت در بنگاه‌های اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارتخانه است. 

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این دو راهبرد اساسی معاونت با همکاری اداره کل امور بین الملل با هدف توسعه صادرات و همکاری با اداره کل بازرسی با هدف افزایش نظارت و شفافیت پی گیری می‌شود. 

خانی نوذری افزود: برای رسیدن به این اهداف اساسی، میزهای تخصصی حمل و نقل، نفت و انرژی، سیمان، گردشگری، ICT و… باهدف تکمیل زنجیره ارزش و سیاست‌گذاری واحد و یکپارچه و هم افزایی بنگاه‌ها تشکیل می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون با هدف توسعه صادرات، نشست‌های متعددی با سفرای کشورهای مختلف در ایران برگزار شده است که این مسیر ادامه خواهد داشت. 

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به برخی تخریب‌ها و انتشار اخبار کذب و اتهامات علیه برخی از مدیران توانمند و خدوم مجموعه این وزارتخانه تاکید کرد: از زمان روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی و همچنین استقرار تیم متخصص در مجموعه وزارت مردم شاهد حجمی از تخریب ها، دروغ‌پراکنی‌ها و اتهامات بی‌اساس علیه اقدامات مردمی و انقلابی و جمعی از مدیران متخصص، خدوم و جهادی به ویژه مدیرکل امور بین الملل این وزارتخانه بوده ایم. 

وی ادامه داد: بستر انتشار این اخبار جعلی نیز برخی فیک نیوزهای مواجب بگیر هستند که بدون هویت مشخص روزانه به اتهام زنی به مجموعه‌های مختلف مشغول هستند؛ ریشه عمده این تخریب‌ها نیز کوتاه شدن دست گردانندگان فیک نیوزها از منافعی است که از بنگاه‌های اقتصادی تابعه این وزارتخانه بهره‌مند میشدند و اکنون در وزارت مردم این دست اندازی‌ها قطع شده است. 

خانی نوذری تاکید کرد: طبیعتا مسیر و حرکت کلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله شفافیت، مبارزه با فساد و پیشبرد اهداف بلند مدت به ویژه در حوزه بین الملل نه تنها متوقف نخواهد شد بلکه با سرعت بیشتری در این مسیر قدم برخواهیم داشت. 

وی در پایان گفت: به جد معتقدیم این تخریب‌ها و اتهامات ذره‌ای در مسیر حرکت کلی وزارت مردم تعلل ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز