خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت هفته آینده به صحن می‌رود/ آیا تمام واسطه‌ها و شرکت‌های پیمانکاری حذف می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۹۱۴

ولی اسماعیلی گفت: طرح ساماندهی هفته آینده به صحن می‌رود و تا امروز تمام بندهای مهم آن به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شرکتی و قراردادیِ نهادهای دولتی، نیمه دولتی و عمومی، از شهریورماه سال جاری در انتظار تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تبدیل وضعیت هستند. طرحِ به نسبت قابل قبول و کارآمدی که در شهریورماه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورا تدوین شده، هنوز به دلیل عدم همراهی‌ها و کارشکنی‌های دولتی‌ها به نتیجه نرسیده است.

هفته گذشته خبر آمد که کمیسیون اجتماعی بررسی طرح را به پایان رسانده و به احتمال زیاد این طرح در هفته جاری برای تصویب به صحن علنی خواهد رفت. ولی اسماعیلی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) که از ابتدای کار پیگیر بررسی و تصویب این طرح بوده، می‌گوید: هنوز برخی چکش‌کاری‌های نهایی باقی مانده و طرح مذکور هفته آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد.

این نماینده مجلس در این رابطه اضافه می‌کند: طرح این هفته به صحن نمی‌رود؛ با توجه به اینکه بررسی‌های نهایی در کمیسیون باقی مانده و احتمال دارد یک بند الحاقی به طرح افزوده شود، بعید می‌دانم این هفته کار تمام شود و طرح به صحن مجلس برود. ما این هفته احتمالاً یک نشست اضطراری داشته باشیم و بندهای طرح را تکمیل کنیم تا انشالله آماده شده و هفته آینده به صحن ارجاع شود.

اسماعیلی در ارتباط با مخالفت سازمان امور استخدامی با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تصویب آن، که موجب نگرانی کارگران شده، می‌گوید: سازمان امور استخدامی، مخالفت ندارد بلکه با ما همراهی ندارد. در جلسه‌ای که در شهریورماه در مجلس برگزار شد و  مدیران سازمان امور استخدامی حضور داشتند، قرار شد لایحه‌ای بدهند و کمک کنند که طرح در شورای نگهبان به دلیل بار مالی یا سایر مسائل به مشکل برنخورد؛ متاسفانه بعد از اتمام مهلت زمان ۴۵ روزه اعلام کردند ما نمی‌توانیم لایحه بدهیم؛ در نتیجه ما در مجلس همان طرحی که پیشتر در کمیسیون اجتماعی با همراهی کارشناسان نوشته شده بود را ادامه دادیم و بررسی آن را تکمیل کردیم؛ امیدواریم این طرح تا هفته آینده در صحن طرح شود و به تصویب برسد.

کارگران نهادهای دولتی، نیمه دولتی، خصولتی و عمومی، از وزارت نفت و مخابرات گرفته تا شهرداری‌ها، در انتظار تصویب طرح و تبدیل وضعیت هستند؛ آیا با تصویب طرح ساماندهی در صحن علنی مجلس، تمام این نیروها تبدیل وضعیت می‌شوند؛ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورا در پاسخ به این سوال می‌گوید: نیروهای شرکتی و قراردادی می‌توانند امیدوار باشند که تبدیل وضعیت در راه است؛ این هفت ماده‌ای که ما چندین ماه است روی آن کار می‌کنیم، با حضور تمام متخصصان و کارشناسان، از سازمان امور استخدامی گرفته تا مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، تدوین شده است.

اسماعیلی افزود: جلسات متعددی در این رابطه داشتیم که الحمدالله کلیات و ماده‌های مهم طرح تصویب شده است. یک بحث مهم که در این طرح تصویب شده، حذف واسطه‌ها از تمام نهادهای دولتی و همه ی نهادهایی‌ست که به نوعی با واسطه یا بی‌واسطه به خزانه‌ی دولت وصل هستند. بحث حذف واسطه‌ها تا الان خیلی خوب پیش رفته؛ فقط چند بحث جزئی‌تر باقی مانده که امیدوارم  بررسی اینها نیز همین هفته به پایان برسد و طرح آماده شود تا هفته آینده به هیات رئیسه مجلس تقدیم و به صحن ارجاع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز