خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان:

رسته‌های پر کشش شغلی در هرمزگان شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۹۶۱

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: رسته‌های شغلی پرکشش این استان در بخش‌های مختلف شناسایی شده است که می‌توان آن‌ها را در سه دسته فرصت‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم‌بندی کرد و به افراد آموزش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی آموزش فنی حرفه‌ای استان هرمزگان، اسما کریمی گفت: فرصت‌های کوتاه مدت که مشمول کارجویان، میان مدت برای دانشجویان و سربازان پادگان‌ها و فرصت بلند مدت را در طرح‌هایی که متناسب با هر کدام از این‌هاست اجرایی کرده و آمورش داد. 

وی ادامه داد: طرح‌های کوتاه مدت مانند فعالیت‌های حوزه شیلات و صنایع مرتبط با گردشگری، طرح‌های بلندمدت برای رسته‌هایی نظیر صنایع مرتبط با کشتی و اقتصاد دریا محور و طرح‌های بلند مدت مانند رسته‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و شهرهای نوین و هوشمند را در بر می‌گیرد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان اظهار داشت: با توجه به طرح توسعه سواحل مکران نیازسنجی و تمامی رسته‌های پر کشش شناسایی شده و همچنین مطالعاتی در طرح تکاپو و طرح دینامیک کسب و کار هرمزگان انجام شده محور فعالیت هر منطقه مشخص شده است. 

کریمی افزود: در همین راستا شورای مهارت باید در سطح استان به ریاست استاندار و شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود و نیازها و ظرفیت‌ها در حوزه کسب و کار مشخص می‌شود.  براساس نیازها و ظرفیت‌های برنامه ریزی آموزشی انجام می‌شود و به همین منظور سامانه‌ای طراحی شده که نیازهای آموزشی و مهارتی در آن ثبت و پیوست نیروی انسانی طرح‌های توسعه‌ای توسط کافرما درون آن بارگذاری می‌شود. 

وی ادامه داد: کارجویان هم می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و از این طریق ۲ بخش نیازمندان به نیروی کار و کارجویان به همدیگر مرتبط می‌شوند و از طریق بستر کاریابی‌ها می‌توان افراد را شاغل کرد. این استان با وجود صنایع و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی که دارد متاسفانه با توسعه القایی مواجه است و از نبود توازن درونی هم رنج می‌برد. 

وی یادآور شد: این اهمیت مهارت آموزی جوانان هرمزگانی را بسیار بالا برده و نقش آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بسیار مهم است و باید به تعادل نیروی انسانی در بازار کار اهمیت بدهیم. بر همین اساس نمایشگاهی طراحی شده که از امروز آغاز بکار کرده و تا جمعه ادامه دارد با عنوان مشاغل طراحی شده و هر عنوان شغلی ۱۰ استاندارد شغلی را در بر می‌گیرد که با سرمایه‌های اندک قابلیت راه‌اندازی دارند. 

وی تصریح کرد: این فرصت‌ها با مبلغی زیر ۱۰۰ میلیون ریال قابلیت راه‌اندازی دارند و حداقل یکصد فرصت شغلی در این نمایشگاه معرفی شده است و سعی شده کسانی که در این غرفه‌ها حضور دارند راهبران شغلی باشند و مشاغل را به طور کامل به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز