خبرگزاری کار ایران

کانون بازنشستگان لرستان اعلام کرد؛

خواسته‌های ۱۵بندی بازنشستگان تامین اجتماعی از وزیر رفاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۶۱۲

کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان لرستان، در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته‌های ۱۵ بندی بازنشستگان را به وی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در متن نامه کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان لرستان به حجت الله عبدالملکی،  آمده است: 

احتراما بدینوسیله ضمن تبریک انتصاب شایسته حضرتعالی به عنوان مقام عالی وزارت متبوع و آرزوی موفقیت روز افزونتان. به استحضار می‌رساند صندوق تامین اجتماعی یک صندوق بین‌النسلی است که متعلق به آحاد بیمه شدگان بویژه کارگران بازنشسته و مستمری بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی است که منابع مالی آن از سوی ایشان تامین می‌گردد که متاسفانه دولت‌ها تاکنون نه تنها از این صندوق صیانت نکرده بلکه تبدیل به حیاط خلوت آن‌ها هم گردیده که طلب بیش از چهارصد هزار میلیاری مصداق بارز آن است. از طرفی این قشر شریف و نجیب (کارگر وبازنشستگان) که صاحبان اصلی این صندوق به شمار می‌روند در شرایط بسیار بد اقتصادی و معیشتی قرار دارند که‌ عدم اجرای صحیح مواد ۴۱ قانون کار و ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق سالانه برابر با نرخ تورم و سبد معیشت خانوار همچنین‌ عدم اجرای صحیح طرح همسان‌سازی سبب اصلی بخشی از وضعیت بغرنج کنونی این عزیزان گردیده لذا هئیت مدیره این کانون به عنوان نماینده قانونی طیف نجیب و شریف بر اساس وظیفه ذاتی خود موارد و مشکلات ذیل را اعلام و تقاضای رسیدگی عاجل را داریم.

۱-باتوجه به شرایط بد اقتصادی و معیشتی، درصد بالای تورم خواهان اجرای کامل و دقیق مواد ۴۱ قانون کار، مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق برابر با نرخ واقعی تورم و سبد معیشت خانوار برای کارگران بازنشسته و مستمری بگیران، ازکارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی بویژه حداقل بگیران عزیز هستیم.  

۲-اجرای کامل طرح همسانسازی و دائمی شدن آن توسط مجلس شورای اسلامی 

۳-رفع تبعیض بین بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی

۴- افزایش مبلغ و سهمیه اختصاص یافته وام قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان

۵- اختصاص سهمیه وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

۶- حذف ماده ۶۹ و رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیر همکار 

۷-اجرای طرح قانون الزام و حذف بیمه مکمل و یا پرداخت کامل سرانه حق بیمه تکمیلی توسط سازمان 

۸-پرداخت عواید سالیانه به میزان شاغلین مشمول قانون کار

۹-تشکیل شورای عالی تامین اجتماعی با حضور شرکای سازمان

۱۰-رعایت اصل سه جانبه گرایی

۱۱-پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی در جهت بهینه‌سازی و رفاه بیمه شدگان و بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی

۱۲-واگذاری سهام شستا به کارگران و بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی که به عنوان شرکا و صاحبان اصلی شرکتهای سرمایه‌گذاری شستا می‌باشند و هرگونه دخل و تصرف دولتی در آن‌ عدم رضایت این قشر شریف و نجیب را دربردارد.

۱۳-جلوگیری از هرگونه دخالت دولت در واگذاری بانک رفاه کارگران و یا تهاتر آن به عنوان بدهی دولت

۱۴-افزایش حقوق بیش از یکبار با توجه به صعود نرخ تورم و گرانی اجناس در فصول سال

۱۵-استفاده از نظرات و پیشنهادات پیشکسوتان جامعه کارگری و بازنشستگان به عنوان شرکای اجتماعی در انتصاب مدیران شایسته و توانمند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز