خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارکنان فنی داروخانه‌های استان کرمانشاه:

صدای کارکنان داروخانه‌ها را بشنوید

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۲۹۸

رئیس انجمن صنفی کارکنان فنی داروخانه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: خواسته‌های خود را بارها تکرار کرده‌ایم اما هیچ‌کس پاسخگوی مطالبات نیست.

آرش برهان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت نیروهای شاغل در داروخانه‌ها گفت: کارکنان شاغل در داروخانه‌ها گرفتار مشکلات متعددی هستند. از مسئولان می‌خواهیم که صدای ما را بشنوند. اگرچه بارها از خواسته‌های خود گفته‌ایم اما بار دیگر آن را به زبان می‌آوریم؛ تغییر ماهیت شغلی، یکی از خواسته‌های کارکنان فنی داروخانه‌ها است. همچنین از وزارت بهداشت و درمان می‌خواهیم تا کارکنان داروخانه‌ها بتوانند از امکانات رفاهی این وزارتخانه استفاده کنند. همچنین، کار این گروه شغلی به عنوان کار تخصصی درنظر گرفته شود. 

به گفته وی، کارکنان داروخانه‌ها برای رسیدن به خواسته‌هایشان در طول سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند اما صدای آن‌ها هیچگاه شنیده نشده است. خواسته‌های خود را بارها به زبان آورده‌ایم اما هیچکس پاسخگو نبوده است. جمعیت کثیری از کشور در داروخانه‌ها اشتغال دارند؛ به طور مثال، استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این جمعیت در داروخانه‌های خصوصی و دولتی این استان اشتغال دارند. 

رئیس انجمن صنفی کارکنان فنی داروخانه‌های استان کرمانشاه، با بیان اینکه کارکنان فنی داروخانه‌ها می‌خواهند مشمول قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور شوند، توضیح داد: میزان ساعات و فشار کاری کارکان فنی داروخانه‌ها زیاد است. اگر نسخه به درستی خوانده نشود یا یک دارو به اشتباه داده نشود، کارکنان فنی باید پاسخگوی تبعات آن باشند. این شرایط از فشار کاری زیاد حکایت می‌کند. همچنین در دوران بیماری مثل کرونا، کارکنان در معرض این ویروس قرار داشند اما از حق کرونا محروم بودند. 

وی ادامه داد: ما از مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و کار تقاضا داریم که به مشکلات نیروهای شاغل در داروخانه‌ها توجه کنند و پاسخگوی خواسته‌ها باشند. پرسشی مطرح می‌کنم، سهم کارکنان داروخانه‌ها از دولت چیست؟ چرا نسبت به مشکلات این گروه شغلی سکوت کرده‌اند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز