خبرگزاری کار ایران

۷۵درصد از مطالبات مزدی کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت هفته آینده پرداخت می‌شود/ نامشخص بودن وضعیت شغلی کارکنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۰۳۳

بدنبال اجتماع سه روزه کارکنان تعاونیهای سهام عدالت شهرستانهای کشور در مقابل ساختمان وزارت اقتصاد و تعاونی کار، روز گذشته شورای عالی بورس جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس خبری که امروز به نقل از حسین امینی خواه (بازرس اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت) در اختیار ایلنا قرار گرفته است، با مصوبه شورای عالی بورس قرار شد حدود ۷۵ درصد از مطالبات مزدی عقب افتاده کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور تا پایان سال ۹۸ به صورت علی‌الحساب به همراه معوقات بیمه‌ای و مالیاتی تا یک هفته آینده پرداخت شود.

به گفته وی؛ در جلسه‌ی روز گذشته (سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه) که در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد راس ساعت سه بعدازظهر برگزار شد، اعضای شورای عالی بورس به منظور بررسی مشکلات معوقات مزدی و سایر مطالبات کارکنان تعاونیهای سهام عدالت شهرستانهای کشور تصمیم گرفته‌اند که مصوبات مربوط به کارکنان سهام عدالت شهرستانهای کشور را تا یک هفته آینده به اجرا بگذارند.

طبق اظهارات بازرس اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت، از جمله این مصوبات این است که جدا از پرداخت ۷۵ درصد از مطالبات، مابقی ۲۵ درصد باقی مانده تا بررسی اسناد و مدارک مالی شرکتهای سهام عدالت شهرستانی توسط کمیته‌ای که مرکب از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان خصوصی ساز و اتاق تعاون کشور تعیین شده است حداکثر تا سه ماه آینده پرداخت شود.

در عین حال تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور مدعی هستند از سال ۹۷ مطالبات مزدی و هزینه‌ای جاری دفاتر محل کارشان به تاخیر افتاده است. گفته می‌شود بخش دیگری از مطالبات حدود ۷۰۰ نفر کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت کشور مربوط به تامین امنیت شغلی و حفظ اشتغالشان است که هنوز مسئولان در حوزه معاونت تعاون وزارت کار هیچ تصمیم جدی در این خصوص نگرفته‌اند.

گفتنی است بعد از اجتماع سه روزه کارکنان دفاتر شهرستانی سهام عدالت کشور که یک روز آن (دوشنبه ۱۵ آذر ماه) مقابل ساختمان وزارت اقتصاد برگزار شد، مسئولان این وزارتخانه جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارکنان سهام عدالت و شورای عالی بورس، برای روز سه‌شنبه (۱۶ آذر ماه) ترتیب دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز