خبرگزاری کار ایران

پرستاران شرکت نفت در انتظار اجرای قوانین بر زمین مانده هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۹۹

پرستاران در سراسر کشوردر انتظار رفع موانع خدمتی هستند، پرداخت فوق العاده خاص، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تبدیل وضعیت نیروهای غیر رسمی مهمترین این خواسته‌هاست اما پرستاران برخی بخش‌ها مانند شرکت نفت با محرومیت‌های بیشتری مواجه هستند و حتی قانون ارتقای بهره‌وری هم برای آن‌ها اجرا نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، عادل علی نشان (عضو شورای عالی نظام پرستاری و پرستار شرکت نفت) در خصوص مشکلات پرستاران شرکت نفت بیان کرد: در زمان بحران کرونا تمام بیمارستانهای شرکت نفت به بیماران کرونایی اختصاص داده شد و پرستاران شرکت نفت مثل سایر کادر درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار داشتند، اما آن گونه که باید به آنان توجه نشد. 

وی با اشاره به اجرا نشدن پرداخت فوق العاده ویژه و فوق العاده خاص برای پرستاران شرکت نفت افزود: پرستاران شرکت نفت همانند سایر پرستاران هستند، اما تاکنون فوق العاده ویژه که برای برخی از پرستاران اعمال شده برای آنان اعمال نشده است و البته فوق العاده خاص برای هیچ یک از پرستاران کشور اجرا نشده است. 

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: فوق العاده خاص برای برخی از کارکنان دولت اجرا شده است اما برای پرستاران به ویژه پرستاران شرکت نفت اجرا نشده است. 

علی نشان گفت: به علت کمبود نیرو در بیمارستان شرکت نفت، پرستاران مجبور هستند؛ ساعت کاری زیادی را داشته باشند، که نیاز است به این موضوع سریع‌تر رسیدگی شود. 

این پرستار شاغل در شرکت نفت اضافه کرد: کاهش ساعت کاری، اجرای قانون بهره‌وری، اجرای امتیازهای این قانون مانند پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشکی و… ازجمله خواسته‌های مهم و به حق پرستاران شرکت نفت است که هنوز انجام نشده است. 

عمار حسینی نیک، رئیس هیئت مدیره گچساران در خصوص مشکلات پرستاران شرکت نفت افزود: متاسفانه سال‌ها است که قوانینی مثل قانون ارتقاء بهره‌وری و کاهش ساعت اداری برای پرستاران شرکت نفت معطل مانده و خیلی بیمارستان‌های مناطق نفتی مثل گچساران و جم از خدمات رفاهی برخوردار نیستند. اجرای این خدمات رفاهی می‌تواند باعث انگیزه فعالیت این پرستاران شود. 

حسینی نیک درباره کمبود پرستاران شرکت نفت افزود: کمبود نیرو در بیمارستان‌های شرکت نفت باعث افزایش کار و فعالیت پرستاران می‌شود و این موضوع پرستاران را فرسوده می‌کند. 

وی ادامه داد: خیلی از مناطق نفتی که معمولا جزو مناطق محروم هستند، از امکانات رفاهی خوبی برخوردار نیستند، برای مثال کمبود و فرسودگی آمبولانس‌ها باعث ایجاد آسیب هم برای پرستاران و هم برای بیماران می‌شود. 

رئیس هیئت مدیره گچساران گفت: متاسفانه درحوزه بهداشت و درمان وزارت نفت از سال ۱۳۹۲ هیچ گونه آزمون استخدامی برگزار نشده و مواردی هست که پرستاری حدود ۱۰ سال سابقه کار دارد، اما هنوز رسمی نشده و دارای امنیت شغلی نیست. 

حسینی نیک بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران، متاسفانه از آبان سال ۱۳۹۹ حدود ۱۱ماه کارانه‌ها و حدود پنج ماه اضافه کاری‌ها پرداخت نشده و این موضوع باعث کاهش انگیزه پرستاران برای خدمت شده است. 

رئیس هیئت مدیره گچساران تصریح کرد: در بیمارستان‌هایی که در این مناطق به عنوان سایت کرونا در شهرستان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنیم، اکثرا پرستاران طرحی یا تمدید طرح هستند و نیاز است تبدیل وضعیت پرستاران شرکت نفت سریعتر انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز