خبرگزاری کار ایران

در جلسه‌ای با حضور حسن صادقی مطرح شد؛

باید پژواک صدای کارگران باشیم/ از مواضع خود در دفاع از منافع کارگران کوتاه نمی‌آییم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۹۲

نشست مسؤولین دفاتر نمایندگی شعب واحد امور اعضا و آموزش خانه کارگر استان آذربایجان شرقی (شهرستانهای تبریز، میانه، شبستر، مرند، آذرشهر، ورزقان و بناب) با حضور مجازی حسن صادقی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست مسؤولین دفاتر نمایندگی شعب واحد امور اعضاء و آموزش خانه کارگر استان آذربایجان شرقی (شهرستانهای تبریز، میانه، شبستر، مرند، آذرشهر، ورزقان و بناب) با حضور مجازی حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر در امور شهرستانها و دبیر و سه نفر از اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر استان به منظور تبادل نظر و بررسی مسائل مرتبط با امور شعب و موضوعات کلان جامعه کارگری و بازنشستگی شهرستانهای تابعه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست حسن صادقی (معاون دبیر کل خانه کارگر) برپایی این جلسات را عامل مهمی برای شنیدن صدای کارگران و مطلع شدن از مسایل و مشکلات کارگران دانست و گفت: تحقق این مهم مبتنی بر ایده و افکار تشکیلاتی است که دبیرکل محترم از دیرباز آن را دنبال می‌کرد. 

وی یکی از اهداف خانه کارگر را ارایه خدمت و گسترش آن به اعضاء در دورترین نقطه عنوان کرد و گفت: یکی از بهترین کارها برای اجرایی شدن این مهم ایجاد دفاتر نمایندگی، شعب امور اعضا است که از این طریق ضمن توسعه تشکیلاتی، زمینه بهره‌مند ساختن کارگران و اعضا از خدمات فراهم می‌شود. 

صادقی با اشاره به وظایف مهم رابطین و مسئولین دفاتر امور اعضا در استان آذربایجان شرقی گفت: رابطین و مسئولین دفاتر امور اعضا باید توجه کنند ضمن فراهم ساختن ارایه خدمات به اعضا بایستی به رابطه تشکیلاتی آنان نیز توجه داشته باشند. خوشبختانه خانه کارگر استان آذربایجان شرقی ضمن متمرکز عمل کردن در این راستا به خوبی گام برداشته است و موفق‌ترین خانه کارگر در سطح کشور می‌باشد. 

کریم صادق‌زاده (دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی) نیز در این نشست طی سخنانی با بیان تعاریفی از انواع تشکلات کارگری در ایران و کشورهای جهان از خانه کارگر ایران به عنوان کنفدراسیون عالی کارگران و عضو سازمان بین المللی کار یاد کرد و گفت: بهترین راه برای ایجاد رفاه و آسایش کارگران انجام گفتگوهای جمعی برای بهبود شرایط کار و موقعیت‌های اقتصادی است که بایستی بخش مهمی از فعالیت‌ها در این حوزه متمرکز شود. 

صادق‌زاده تبریزی به اهداف ایجاد دفاتر و شعب امور اعضا خانه کارگر در سطح استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول تلاش داریم در جهت حفظ منافع کارگران، کمک به افزایش بهره‌وری و مشارکت در کنترل امور اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حرکت کنیم.

وی یکی از مزیت‌های مهم خانه کارگر را حفظ استقلال در برابر کارفرما و دولت عنوان کرد و گفت: اکنون خانه کارگر به عنوان یک تشکل صنفی غیردولتی در راستای دستیابی به مطالبات صنفی این قشر جایگاه ویژه‌ای را میان همتایان خود را داراست زیرا عملا این تشکل بزرگترین و فعال‌ترین سازمان غیردولتی به لحاظ تعداد اعضاء، گستردگی مراکز تابعه در سطح کشور و تنوع ارایه خدمات و تجربه کار تشکیلاتی و نیز ارتباط با نهادهای بین المللی به شمار می‌رود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با تشریح وظایف، مرامنامه و اساسنامه خانه کارگر کوشش در جهت استیفای حقوق کارگران، افزایش سطح بهره‌وری نیروی کار، تلاش در جهت گسترش تامین اجتماعی و ایجاد امنیت شغلی را از جمله محورهای این فعالیت‌ها خواند و گفت: افزایش مشارکت کارگران در فعالیت‌های عمومی و اجتماعی، ایجاد تعهد و مسئولیت کارگران نسبت به اصلاح امورجامعه، انجام امور تحقیقاتی در این زمینه و انتشار نشریات مربوط به حوزه کارگران، آموزش نیروی کار و ارتقای سطح روابط با تشکلات کارگری سراسر جهان از جمله دیگر محورهای فعالیت این نهاد کارگری به شمار می‌رود. 

وی گفت: افتخار بزرگی برای تشکیلات خانه کارگر است که در سالهای قبل اتحادیه‌های کارگری از کشور چین، ترکیه، آذربایجان، کره شمالی، ترکیه، سوریه و لبنان در تبریز حضور یافته و ارتباطات خوبی ایجاد شده و ادامه دارد و در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم. 

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در ادامه موضوع آموزش کارگران و اعضا را از مباحث مهم و مورد توجه این نهاد کارگری عنوان کرد و گفت: اولویت نخست بایستی کارگران از آموزش‌های تشکیلاتی معرفی خانه کارگر، قانون کار، قانون تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند که در این راستا بایستی دفاتر امور اعضا در سطح استان نسبت به این مهم توجه کنند نسبت به راه اندازی این دوره‌ها برای اعضا و کارگران اقدام کنید.

صادق زاده تبریزی افزود: بایستی اجرای آموزش‌های رایگان با پیروی از برنامه‌های مرکز استان در دستور کار دفاتر نمایندگی قرار گرفته همچنین همکاری و راه اندازی دفاتر تشکیلاتی وابسته از جمله اتحادیه زنان، اتحادیه کارگران ساختمانی و اتحادیه پیشکسوتان تشکیل هیأت اجرایی با جدیت دنبال شود.

وی به اهمیت همکاری دفاتر نمایندگی و امور اعضا خانه کارگر با سایر نهادهای کارگری شهرستانها اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه ما در خانه کارگر حفظ حرمت کارگران و بازنشستگان و دفاع کرامت انسانی این قشر است و بایستی مسایل و مشکلات این قشر ضمن انتقال به دفتر مرکز استان، با برپایی جلسات با فرمانداران، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر هر منطقه نیز مطرح و پیگیری شود. 

صادق‌زاده با ابراز تأسف از اینکه روز به روز وضعیت کارگران و بازنشستگان بدتر می‌شود، گفت: خانه کارگر هیچ گاه از مواضع خود در دفاع از منافع کارگران دور نمی‌شود.

وی افزود: کارگران و بازنشستگان مطالباتی دارند که آن‌ها را به طور کارشناسی شده تدوین کرده و به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارایه داده و از وزیر محترم کار دولت سیزدهم پیگیر هستیم. 

صادق زاده تبریزی با ابراز تأسف از اقدام برخی از نمایندگان مجلس در امضای نامه‌ای برای الحاقیه به ماده۴۱ قانون کار گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس با این اقدام کاملا در جهت منافع پیمانکاران حرکت کرده‌اند. 

در این جلسه؛ زراعت دوست (مسئول امور اعضا و آموزش خانه کارگر تبریز) گزارشی از عضوگیری و برنامه‌های آموزشی در شهرستانهای یاد شده ارایه داد و از همکاری‌های همه جانبه‌ی مسولین و رابطین امور اعضا در شهرستانها و واحدهای تولیدی قدردانی نمود. 

همچنین حمید پورگلی و غلامحسین حسین زاده وحید از اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر مطالبی را بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز