خبرگزاری کار ایران

تجمع بازنشستگان فولاد در شهرهای تهران، اصفهان و اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۶۵

شمار‌ی از بازنشستگان صنعت فولاد استانهای تهران، اصفهان و اهواز، امروز یکشنبه همزمان با تجمع در مقابل ساختمان صندوق فولاد در تهران و امور بازنشستگی در این استانها، خواستار برآورده شدن مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (۱۴ آذر ماه) بازنشستگان صنعت فولاد استانهای تهران، اصفهان و اهواز در اعتراض به نحوه اجرا و اصلاح همسان‌سازی و میزان ناچیز مستمری‌های خود، از مدیریت صندوق و مسئولان کانون خواستار آن شدند که به مطالبات آنها پاسخ دهند.

آن‌ها گفتند: افزایش ناچیز دریافتی‌ها که ناشی از اعمال نادرست قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی صندوق فولاد است، منطبق با میزان تورم و هزینه‌های زندگی ما نیست و این صندوق قصد ندارد با تامین منابع مالی این همسان‌سازی را که ۲۷ درصت نسبت به سایر صندوق‌های بازنشستگی کمتر پرداخت شده، اصلاح کند.

بازنشستگان فولاد گفتند: وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران صنعت فولاد هر روز بیشتر از روز قبل رو به وخامت گذاشته اما صندوق برخلاف دستور دولت که مصوب کرده صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق‌های مشابه آن با بودجه خود و تصویب هیات امنای خود، طرح همسان‌سازی را اجرا کنند، زیر بار اجرای کامل طرح نمی‌رود.

وی تاکید کرد: در ماه‌های گذشته از سوی ما بازنشستگان تجمعاتی صورت گرفت و مکاتباتی هم با مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس و مدیران سابق و فعلی صندوق فولاد انجام شد. گرچه مکاتبات تاکنون نتیجه‌ای نداشته اما انتظار بهبود شرایط را از مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی فولاد داریم.

آن‌ها در پایان مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان و اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق و انتقال از ردیف ۹ بودجه به ردیف ۷ عنوان کردند و گفتند: پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی، قرارداد درمان برابر آئین‌نامه استخدامی و دستورالعمل‌های فولاد، بیمه عمر و حوادث برابر دیگر واحدهای فولادی و بکارگیری فرزند بازنشستگان در ذوب آهن و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از دیگر مطالبات ما بازنشستگان صندوق فولاد است که انتظار داریم از سوی مدیریت جدید برآورده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز