خبرگزاری کار ایران

بخشی از طلب کارگران شهرداری لوشان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۲۰

حدود ۸۰ کارگر شهرداری لوشان در استان گیلان، دست‌کم سه ماه معوقات مزدی پرداخت نشده، دارند.

جمعی از کارگران شاغل در شهرداری لوشان در تماس با خبرنگار ایلنا، از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، علیرغم اینکه از آغاز سال ۱۴۰۰ حدود ۹ ماه گذشته است، از شهریور ماه پرداخت دستمزد کارگران به تاخیر افتاده است.

این کارگران که در مجموعه شهرداری لوشان به صورت قراردادی مشغول به کار هستند، از این دیرکرد ناراضی هستند و می‌گویند: پیش از این مطالباتمان ۵ ماه بود که اخیرا کارفرما دو ماه آن (تیر و مرداد) را به حساب کارگران واریز کرد.

به نقل از کارگران این واحد گفته می‌شود که حق بیمه کارگران نیز ماه‌هاست که با مشکل پرداخت مواجه است به طوری که اخیرا تامین اجتماعی به دلیل افزایش بدهی کارفرما از تمدید دفترچه‌های کارگران خودداری می‌کند.

این کارگران درباره شرایط بازنشستگی خود نیز گفتند: متاسفانه در حال حاضر حدود ۱۷ نفر از همکاران در شرف بازنشستگی با شرایط مشاغل سخت و زیان‌آور هستند که به دلیل بدهی کارفرما به تامین اجتماعی امکان بازنشستگی برایشان فراهم نیست. در عین حال تمام هزینه بازنشستگی سخت و زیان‌آور برعهده کارگران است.

طبق اظهارات این کارگران؛ بیش از سه ماه است که شهرداری شهر لوشان تغییر کرده و در این مدت کوتاه دو ماه از دستمزد کارگران را در سه مرحله پرداخت کرده است.

کارگران شهرداری لوشان در ادامه گفتند: آخرین پولی که دریافت کرده‌ایم صبح امروز یکشنبه (۱۴ آذر ماه) بود که باقی مانده حقوق علی‌الحساب مرداد ماه به حساب کارگران واریز شد.

به ادعای آن‌ها، بالا رفتن هزینه‌های زندگی باتوجه به معوق ماندن دستمزدها شرایطی را به وجود آورده که اگر پرداختی‌ها با فاصله چندین ماهه اتفاق بیفتد شرایط معیشتی برای کارگران سخت‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز