خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پروژه مسکن ملی فرصتی مناسب برای اشتغال کارگران ساختمانی/ نیروهای بومی به کار گرفته شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۴۶۷

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی صنفی تامین نیاز کارگران ساختمانی کشور درباره پروژه مسکن ملی گفت: پروژه مسکن ملی فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی نیروی کار داخلی است که باید آن را غنیمت شمرد.

اسعد صالحی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره پروژه مسکن ملی توضیح داد: تصمیم بر این است حدود ۴ میلیون واحد مسکونی در این پروژه ساخته شود که فرصت مناسبی برای اشتغال کارگران ساختمانی است. حدود ۸۳۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند که تعداد آن‌ها با افراد در لیست انتظار بیمه، حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌شود. 

وی با بیان اینکه در میان این گروه استادکاران و کارگران ساده ساختمانی حضور دارند، توضیح داد: براساس یک بانک اطلاعاتی قوی می‌توان کارگران صنعت ساختمان را طبقه‌بندی کرد تا فرصت اشتغال در پروژه مسکن ملی برای تمامی آن‌ها فراهم شود. ساخت حدود ۴ میلیون واحد مسکونی یک فرصت طلایی در زمینه اشتغال‌زایی است که باید به خوبی از آن استفاده شود. 

صالحی ادامه داد: معتقدم، این فرصت مناسب باید بومی‌سازی شود شود تمامی نیروها و شرکت‌های داخلی در این پروژه دخیل باشند و فرصت حضور در اختیار شرکت‌های خارجی قرار نگیرد. پروژه مسکن ملی بسیار گسترده است و پتانسیل بالایی دارد؛ اتحادیه‌های کارگران ساختمانی باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند. جلسات متعددی باید میان اتحادیه‌های کارگران ساختمانی با دو وزارتخانه «راه و شهرسازی» و «تعان، کار ورفاه اجتماعی» برگزار شود تا راهکار مناسبی برای به کار گرفتن نیروی کار بومی در این پروژه‌ها ارائه شود. 

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی صنفی تامین نیاز کارگران ساختمانی کشور با اشاره به اینکه در زمان مسکن مهر برخی از شرکت‌های خارجی در آن طرح حضور داشتند، تصریح کرد: باید از تکرار چنین تجربه‌ای جلوگیری کرد. به کارگرفتن نیروهای بومی به صورت پایلوت در استان کرمانشاه اجرا شده است. 

صالحی توضیح داد: تعاونی تامین نیاز برای به کارگرفتن نیروهای ایرانی در پروژه مسکن ملی با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه جلسات متعددی برگزار کرده است. آموزش در مشاغل اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل، تعاونی تامین نیاز کشور با سازمان فنی و حرفه‌ای وارد مذاکره شده تا رابطه سنتی استاد و کارگر ساده از میان برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز