خبرگزاری کار ایران

مشاور کانون عالی انجمن‌های کارگری مطرح کرد:

نمایندگان مجلس برای حل مشکل کارگران ساختمانی فقط وعده می‌دهند/ ورود وزیر کار به مشکلات بیمه‌ای کارگران صنعت ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۹۵۵

رئیس انجمن صنفی برق‌کاران استان کرمانشاه توضیح داد: نمایندگان مجلس نسبت به اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی وعده می‌دهند اما رسیدگی به اصلاح این ماده قانونی همچنان بلاتکلیف باقیمانده است.

اسعد صالحی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی و وضعیت کارگران این صنعت گفت: وضعیت بیمه کارگان این گروه شغلی همچنان بلاتکلیف است. تامین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای، بیمه‌ی لوله‌کشان آب و گاز را قطع کرد؛ آن‌ها مجبور هستند برای اخذ جواز کسب، مغازه‌ای ولو کوچک داشته باشند که بیشتر نقش انباری دارد و در اکثر اوقات بسته است. اگر این مکان‌ها فعالیت صنفی مثل خرید و فروش لوله، تجهیزات یا نقش واسطه‌ای داشته باشند، بیمه فرد قطع خواهد شد، در غیر اینصورت بیمه آن‌ها همچنان برقرار خواهد ماند. 

مشاور کانون عالی انجمن‌های کارگری با اشاره به اینکه برخی در جهت حذف برخی از بیمه‌گذاران گام برداشته‌اند، اظهار کرد: این اقدامات همه موجب بروز مشکلات متعددی برای کارگران این گروه شغلی شده، نمایندگان مجلس برای حل مشکلات و بیمه شدن کارگران وعده می‌دهند اما هیچ اقدامی نمی‌کنند. برای حل بیمه کارگران ساختمانی وعده داده‌اند اما هیچ اقدام مثبتی از سوی آن‌ها انجام نشده است. 

به گفته وی، وزیر کار خود به موضوع بیمه کارگران ساختمان ورود کرده، امیدوار هستیم که این اقدام مثمرثمر واقع شود. دولت تصمیم دارد تا بودجه‌ای برای تامین کسری منابع بیمه کارگران ساختمانی در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد تا بخشی از هزینه‌های بیمه کارگران ساختمانی جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز