خبرگزاری کار ایران

پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش به جذب معلمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۸۵

وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام در آموزش و پرورش به مخاطبان این وزارتخانه پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری، وزیر جدید آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش‌های مخاطبان این وزارتخانه، گفت: «در جایی که ما به اضطرار نیاز به جذب نیرو هستیم. باید بهترین نیروها جذب شوند و در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش ببینند و همچنین در صورت داشتن صلاحیت وارد چرخه تدریس شوند». 

وی در خصوص نظر خود درباره ماده ۲۸ گفت:«به نظر بنده، در استفاده از ماده ۲۸ و با توجه به شرایط نیروی انسانی آموزش و پرورش، این ماده باید مسیری برای ورود نیروهای نخبه و کلیدی برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد.»

وزیر گفت:«جذب نیرو از طریق دیگر در آموزش و پرورش، به کیفیت آموزش لطمه می‌زند و در نتیجه در اجرای سند تحول به نتیجه نخواهیم رسید. یعنی افراد نخبه‌ای که در سایر دانشگاه‌ها درس خواندند بتوانند هنر معلمی را در این دو دانشگاه بگذرانند و وارد آموزش و پرورش شوند. جذب نیرو از طریق دیگر در آموزش و پرورش، به کیفیت آموزش لطمه می‌زند و در نتیجه در اجرای سند تحول به نتیجه نخواهیم رسید چرا که محور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم است.» 

به گفته‌ی وزیر جدید آموزش و پرورش، در ماده ۲۸ هم، بهترین‌ها جذب می‌شوند اما اینکه همه کسانی که در آزمون آموزش و پرورش شرکت کردند، پذیرفته شوند، امکانش نیست. اصلا آزمون و مصاحبه و گزینش برای همین است وگرنه که همه را بدون آزمون جذب می‌کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز