خبرگزاری کار ایران

از سوی نهاد قضایی گیلان انجام شد؛

جلوگیری از واگذاری‌ نامتعارف و غیرکارشناسی در معدن زغالسنگ سنگرود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۷۲

با ورود نهاد قضایی در استان گیلان، نقل و انتقال مالکیت معدن زغال سنگ البرز غربی (سنگرود) به دلیل قیمتگذاری‌های غیرکارشناسی ونامتعارف از سوی خریدار جدید متوقف شد وقرار است کارشناسی وقیمت گذاری جدید انجام شود.

به گزارش ایلنا، اسماعیل رستمی (دادستان عمومی و انقلاب رودبار) در جریان بازدید از معدن زغالسنگ سنگرود گفت: در بحث واگذاری معدن زغال سنگ سنگرود، کارشناسی‌ای که در خصوص اموال و ومالکیت معدن قیمت‌گذاری شده بود مبلغ بسیار ناچیزی بود که باعث ورود دادگستری به این قضیه شد و دستوراتی که رئیس کل دادگستری در این خصوص داد موقتا همه اقداماتی که در این خصوص به عمل آمد متوقف شد تا دوباره کارشناسی انجام شود و ارزش اموال و منابعی که در این معدن قرار دارد مشخص شود و تا دستورات بعدی فعلاً کسی حق برداشت یا انتقال اموال را نخواهد داشت.

او افزود: به دستور رییس کل دادگستری برای احیای معدن سنگرود عمارلو و اشتغال افراد در این معدن و همچنین با توجه به بحث قیمت‌گذاری دوباره اموال و معدن، تا اطلاع بعدی هرگونه نقل و انتقال و فعالیت در این معدن ممنوع و هر گونه مصوبه‌ای متوقف است.

وی گفت: وسعت معدن زغال سنگ سنگرود ۲۶ هکتار است و در سال ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسید و تا سال ۱۳۶۹ فعال بود.

دادستان عمومی و انقلاب رودبار گفت: در سال ۱۳۹۴ سازمان خصوصی‌سازی بحث انحلال معدن را مطرح کرد و معدن منحل شد و برای تسویه در اختیار اداره کل بیمه سلامت استان قرار گرفت.

اسماعیل رستمی با بیان اینکه برای احیای حقوق عامه و حمایت از تولید امروز در این معدن حضور یافتیم گفت: زمانی در این واحد معدنی حدود هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار کارگرفعالیت داشتند که بر اثر انحلال شرکت از آن اخراج یا به نحوی بازنشسته شدند درحالیکه این معدن ظرفیت اشتغال‌زایی زیادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز