خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد معلول ماهیتش را از دست داده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۱۱۴

مدیر کمپین افراد دارای معلولیت اظهار کرد: صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، ماهیت خود را از دست داده و به صندوق فرصت‌سوزی تبدیل شده است.

بهروز مروتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: صندوق فرصت‌های شغلی باید در سال ۹۷ تکمیل می‌شد. پس از گذشت ۳ سال به این نتیجه رسیده‌اند اما چارت دولتی این صندوق تاثیرگذار نخواهد بود و باید به صورت غیردولتی تنظیم شود. زمان در گذر است و فرصت‌ها یکی پس از دیگری از بین می‌رود. صندوق فرصت‌های شغلی ماهیت خود را از دست می‌دهد و به صندوق فرصت‌سوزی تبدیل می‌شود. 

وی درباره بودجه قانون حمایت از معلولان گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است، مبلغ ۱۸۷۰ میلیارد تومان برای این قانون در سال آینده تخصیص داده شده اما این بودجه در سال جاری معادل ۲ هزار میلیارد تومان بود. بودجه اولیه مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد بود اما محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت دوازدهم) ۳۰۰ میلیارد تومان مبلغ بودجه را افزایش داد. اینک آقایان مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان بودجه اولیه را مبنا قرار می‌دهند؛ بنابراین با استدلال آن‌ها مبلغ بودجه ۱۰ درصد افزایش یافته در حالی مبلغ آن کاهش یافته است. 

به گفته مدیر کمپین افراد دارای معلولیت، اگر ۲۰۰۰ هزار میلیاد تومانی را مبنای تخصیص بودجه سال آتی قرار دهند، بازهم دردی از مشکلات درمان نخواهد شد. پیش‌بینی سازمان بهزیستی حاکی از آن است که مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این قانون نیاز است. به نظر می‌رسد، اراده‌ای برای نجات افراد دارای معلولیت وجود ندارد. بخشی از افراد دارای معلولیت به مشاغلی مثل زباله‌گردی روی آورده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز