خبرگزاری کار ایران

تعویق ۷ ماه حقوق ۱۸۰ کارگر "عظیم خودرو" در بروجرد/ درخواست برای از سر‌گیری تولید

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۹۰۹

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «عظیم خودرو» در بروجرد از حدود ۷ ماه تأخیر در پرداخت حقوق ۱۸۰ کارگر قراردادی این کارخانه به دلیل متوقف شدن فعالیت آن خبر داد.

کارگر کارخانه "عظیم خودرو" در بروجرد به نمایندگی از همکارانش در تماس با خبرنگار ایلنا، گفت: شرکت عظیم خودرو تولیدکننده‌ی انواع خودرو در اشترینان بروجرد است که فعالیت آن از چندین ماه پیش به سبب برخی مشکلات قضایی متوقف شده و حدود ۱۸۰ کارگر دیگر کاری برای انجام ندارند.

او با بیان اینکه ادامه روند توقف تولید در این کارخانه مشکلات زیادی را هم برای کارفرما و هم کارگران ایجاد کرده است، افزود: کارگران با حدود ۷ ماه حقوق معوقه، مشکلات معیشتی زیادی پیدا کرده‌اند. کارفرما هم به دلیل برخی مشکلات قضایی امکان ادامه تولید را ندارد.

این کارگر درباره دلایل توقف تولید در کارخانه گفت: دلیل متوقف شدن فعالیت این کارخانه شکایت شماری از طلبکاران مالی که غالبا مشتریان محصولات پیش‌فروش شده کارخانه بودند، است. از قرار معلوم کارفرما امکان انجام تعهداتش را نداشته است.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی کارگرانی که مستقیم و غیرمستقیم با این واحد همکاری دارند به تبع‌ عدم دریافت حقوق روز به روز بیشتر می‌شود، تصریح کرد: بدون تردید بی‌توجهی مسئولان به وضعیت کارگران و کارخانه باعث گسترده شدن مشکلات خواهد شد.

به گفته یکی دیگر از کارگران، ورود این کارخانه به کشورمان، به‌رغم ۲۰ تا ۲۵ سال فعالیت، بدون اینکه تکنولوژی خاصی را جز «مونتاژ» برای صنعت کشور به ارمغان آورده باشد، فایده دیگری نداشته است.

او گفت: در دولت آقای رئیسی قرار است این واحد مجددا راه‌اندازی شود، اما هنوز مسئولان شهرستانی تصمیم جدی برای این کار نگرفته‌اند.

گفتنی است تلاش‌های خبرنگار ایلنا برای گفتگو با مدیرعامل یا سایر مقامات کارفرمایی این کارخانه تا لحظه انتشار خبر بی‌ثمر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز