خبرگزاری کار ایران

اختلاف درباره وجود شورای کارگری در شرکت اسیدسیتریک جوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۵۲

کارخانه اسیدسیتریک جوین وابسته به شرکت کشت و صنعت جوین از شورای اسلامی کار محروم است. با این حال مسئول اداری شرکت کشت و صنعت جوین می‌گوید: شرکت کشت و صنعت جوین دارای شورای اسلامی کار است که اعتبارنامه دارند و انتخابات جدید شورا در شرف برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارخانه اسیدسیتریک جوین وابسته به شرکت کشت و صنعت جوین از شورای اسلامی کار محروم است. منابع کارگری مدعی هستند، اگرچه شرکت مادر دارای شورای اسلامی کار است اما اداره کار منطقه با تشکیل این شورا در مجموعه مخالفت می‌کند. مسئول اداری این شرکت می‌گوید: به دلیل اینکه تمامی واحدهای وابسته به یک مدیرعامل و هیات مدیره هستند، امکان تشکیل شورای اسلامی به صورت مجزا در تمامی واحدها وجود ندارد.

احمد گردشی (مسئول اداری شرکت کشت و صنعت جوین) در ارتباط با ادعای مطرح شده توضیح داد: این مجموعه شامل ۲ کارخانه، دامپروی، معدن و کشاورزی می‌شود. هرکدام از مجموعه‌ها در قالب یک شرکت واحد هستند. هیچکدام از این مجموعه‌ها مدیرعامل یا هیات مدیره مستقل ندارند و با یک کد کارگاهی واحد فعالیت می‌کنند. شرکت کشت و صنعت جوین دارای شورای اسلامی کار است که اعتبارنامه دارند و انتخابات جدید شورا در شرف برگزاری است.

وی ادامه داد: مجموعه اسید سیتریک این مجموعه مستقل نیست. اداره کار باید شهرستان باید خواهان تشکیل شورای اسلامی کار باشد. حدود ۲۰ سال است که شورای اسلامی کار مادر داریم و این موضع از سوی اداره کل کار استان نیز استعلام گرفته‌ایم و این موضع تایید شده است.

اداره کار جوین نیز پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا را منوط به مکاتبه رسمی خبرگزاری ایلنا با اداره کار این شهر اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز