خبرگزاری کار ایران

کارگران بازنشسته «هفت تپه» مقابل درب ورودی مجتمع تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۶۸۸

صبح امروز جمعی از کارگران بازنشسته مجتمع هفت تپه در اعتراض به نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت خود بعد از گذشت ۹ ماه از بازنشستگی، در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند.

نماینده کارگران بازنشسته معترض با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صبح امروزیکشنبه (هفتم آذر ماه) حدودا ۳۰ نفر به نمایندگی از دست کم ۱۰۰ کارگر بازنشسته مجتمع کشت وصنعت هفت تپه که از ۹ماه پیش از این واحد بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان خدمت خود را به صورت قانونی از کارفرما دریافت کنند.

اوبا بیان اینکه ما کارگران خواهان اصلاح محاسبه پرداخت سنوات و مرخصی ذخیره خود توسط مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه هستیم افزود: علارغم پی گیری چندین ماهه کارگران بازنشسته تا امروزکارفرمای جدید این واحد تولیدی حاضر به اصلاح پرداخت مطالبات بازنشستگی ما نشده است.

به گفته وی، اختلاف نظر ماکارگران بازنشسته سال۹۹ و۱۴۰۰ این مجتمع با کارفرما بر سر محاسبه سنوات و مرخصی ذخیره است که هنوز محاسبه نشده وبه حساب ما کارگران واریز نشده است.

این کارگربازنشسته در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در تجمع امروز که در مقابل درب ورودی مجتمع برگزار شد،واحد حراست کارخانه مانع دیدار ما کارگران بازنشسته با مدیریت مجتمع شد به همین دلیل در ابتدا اجازه ورد به داخل مجتمع را پیدا نکردیم.

به ادعای این کارگر، در حالی تجمع کنندگان  اجازه ورود به دفتر مدیریت مجتمع را پیدا نکردند که همزمان مدیریت قصد ورود به محل کار خودرا داشت که کارگران بازنشسته فرصت گفتگو وفرصت ورود به محل کار سابق خودرا پیدا کردند.

طبق اظهارات وی، دو نفر از کارگران بازنشسته به نیابت از سایرین مشکلات ومطالبات بازنشستگی خودرا با ارائه اسناد قانونی به مدیریت انتقال دادند که در نهایت مدیریت وعده داد طبق رای اخیر دیوان وطبق عرف جاری پرداختی سنوات شرکتهای طرح توسعه، سنوات پایان خدمت ومرخصی ذخیره با مزایا بازنشستگان سال ۹۹ و ۱۴۰۰ را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز