خبرگزاری کار ایران

اعتراض اعضاء هیأت علمی دانشگاه پیام نور به‌عدم اجرای همسان‌سازی/ کسرِ مبلغ همسان‌سازی از فیش حقوقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۴۹۸

تعدادی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه پیام نور در نسبت به‌عدم اجرای قانون همسان‌سازی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه پیام نور در تماس با ایلنا نسبت به‌عدم اجرای قانون همسان‌سازی اعتراض کردند. 

به گفته‌ی آن‌ها در یکی دو سال گذشته با تلاش و پیگیری مستمر تعدادی از اعضای هیأت علمی به نمایندگی از سایرین، طرح همسان‌سازی حقوق و دستمزد اعضا هیأت علمی دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم با اعضا هیأت علمی غیر پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مجلس تصویب شد. 

آن‌ها می‌گویند: با وجود تصویب این طرح در مجلس، در عمل همسان‌سازی کامل انجام نشد و همچنان دریافتی اعضا هیأت علمی دانشگاه‌هایِ ذیل وزارت علوم کمتر از دریافتی اعضای هیأت علمی غیر پزشکی دانشگاه‌های ذیل وزارت بهداشت است. 

به گفته‌ی این نیروها؛ حتی اگر همسان‌سازی به طور کامل اجرا شود دریافتیِ اعضای هیأت علمی در دانشگاه پیام نور به طور متوسط به حدود ۱۲ الی ۱۵ میلیون تومان می‌رسد. افزون بر آن، اجرای همسان‌سازی منوط به افزایش قابل توجه در میزان موظفی تدریس، حضور فیزیکی و بسیاری محدودیت‌ها و حذف پرداخت‌های دیگر بود که اگر آن‌ها را به حساب آوریم، در عمل چیزی به دستمزد اضافه نشده است، بلکه تعهدات مستخدم افزایش پیدا کرده است. 

این نیروها می‌گویند: در مرحله اجرا آنقدر سنگ‌اندازی شد که در عمل بسیاری از دانشگاه‌ها یا آن را نصفه و نیمه اجرا کردند یا اینکه مانند دانشگاه پیام نور، اجرای آن به نیمه دوم سال موکول کردند. به طور مشخص در دانشگاه پیام نور برای‌عدم اجرای آن بهانه‌های مختلفی بیان می‌شد که مهم‌ترین آن‌ها این بود که بودجه آن برای نیمه دوم سال تأمین شده است. بنابراین همکاران تا نیمه دوم سال صبر کردند. 

به گفته‌ی آن‌ها؛ در مهر ماه نیز دانشگاه برای‌عدم اجرای این قانون عذر و بهانه آورد تا اینکه وقتی با اعتراض اعضا هیأت علمی مواجه شد ناچار در لحظه آخر آن را اجرا کرد. اما در آبان ماه وضعیت تغییر کرد. در حالی که در فیش حقوقی این ماه مبلغ مربوط به همسان‌سازی درج شده بود، ناگهان در ساعت ۱ بامداد روز ۳۰ آبان ماه فیش‌های حقوقی تغییر کرد و مبلغ مربوط به همسان‌سازی از فیش‌های حقوقی حذف شد. افزون بر آن، طبق اعلام معاون محترم اداری مالی دانشگاه، مبلغ پرداخت شده در مهر ماه باید در ماه آذر کسر شود! 

گفتنی است؛ برخی از نیروها به نشانه اعتراض یک روز کلاس‌های خود را تعطیل کردند. آن‌ها به دنبال اجرای قانونی هستند که مجلس برای همسان‌سازیِ حقوق آن‌ها تصویب کرده است. به گفته‎ی آن‌ها؛ رسانه‌های رسمی و غیر رسمی بارها اخباری نادرست درباره‌ی دریافتیِ اعضاء هیأت علمی دانشگاه‌ها بیان کرده‌اند که در برخی مواقع منجر به واکنش آن‌ها شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز