خبرگزاری کار ایران

رشد بیش از ۶۰۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۱۹۳

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد: رصد ۵۶ روزه از تاریخ ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد ظرف ۳ روز، حاکی از رشد بیش از ۶۰۰ درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته (۱۰ مهر تا ۶ آذر) است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی‌نیا با اعلام این خبر گفت: با ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد ظرف سه روز، از ۱۰ مهر تا ۶ آذر سال جاری، تعداد ۱۸۳۹موافقتنامه اصولی برای متقاضیان صادر شده است و صدور مجوز در بازه ۳ روزه برای واجدین شرایط ادامه دارد.

حسینی نیا اظهار داشت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در مقایسه با بازه زمانی ۵۶ روزه مشابه سال پیش که ۳۰۴ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای صادر شده بود، شاهد رشد بیش از ۶۰۰ درصدی و ارائه ۱۸۳۹ موافقتنامه اصولی (در حکم مجوز فعالیت آموزشی) به متقاضیان در این بخش هستیم.

وی این میزان استقبال از راه اندازی آموزشگاه‌های آزاد و تقاضای انباشته شده را ناشی از نقصان در روند قبلی و محدودیت‌های ناصحیح ایجاد شده که منجر به ایجاد امضاهای طلایی شده بود دانست و افزود با این اقدام برای همیشه بساط خرید و فروش مجوزآموزشگاه‌های آزاد جمع و به اجحاف در حق موسسان آموزشگاه‌ها پایان داده شد.

حسینی¬نیا در ادامه تصریح کرد: متقاضیان واجد شرایط دریافت کننده مجوز فعالیت می‌توانند با فراهم نمودن الزامات کار مانند فضا، تجهیرات، مربی، برنامه آموزشی و اخذ مجوز بلافاصله فعالیت آموزشی خود را شروع کنند و سایر الزامات مثل گواهی‌عدم سوء پیشینه؛ تاییدیه اداره اماکن و سایر تاییدیه‌ها را دربازه زمانی سه ماهه تهیه و ارایه دهند.

وی تصریح کرد: لازم است متقاضیان راه اندازی آموزشگاه آزاد با مطالعه قبلی امکان‌سنجی و داشتن طرح کسب وکار و تحقیقات بازار و تجربه آموزشی وارد این عرصه شوند تا بتوانند در فضای رقابتی سالم به موفقیت دست یابند و پایداری فعالیت آموزشی خود را تضمین کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن استقبال از مشارکت و اعلام آمادگی بخش خصوصی برای

سرمایه‌گذاری در آموزش‌های آزاد فنی حرفه‌ای از برنامه‌های سازمان برای تشویق و حمایت از موسسان

آموزشگاه‌های آزاد در رشته‌های آموزشی جدید و نیز در مناطق محروم که فاقد مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه آزاد هستند و نیز واگذاری مدیریت مراکز آموزش دولتی به آموزشگاه‌های آزاد بر اساس ظرفیت‌های قانونی موجود خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز