خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری ورامین برای «تبدیل وضعیت»

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۹۶۴

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری ورامین خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران قرارداد پیمانی شهرداری ورامین که در بخش خدمات و فضای سبز مشغول کارند، خواستار تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم هستند.

این کارگران گفتند: سالهاست تحت مسئولیت شرکتهای پیمانکاری مشغول کار هستیم و در طول این سالها به هیچ یک از مطالبات خود دست پیدا نکرده‌ایم. تبدیل وضعیت شغلی مطالبه ما کارگران شهرداری ورامین است اما مسئولان و مدیران شهرداری ورامین سالهاست در اجرای آن تعلل می‌کنند. ما نه امنیت شغلی داریم و نه دستمزدمان به اندازه کافی است که معیشتمان را تامین کند.

آنها اظهار داشتند: رفع تبعیض، یک خواسته قانونی است؛ وقتی ما برای شهرداری در سطح شهر کار می‌کنیم، چرا قراردادمان مستقیم نیست و بخش زیادی از درآمد ماهانه‌مان به شرکتهای تامین نیرو و واسطه‌ها تعلق می‌گیرد.

این کارگران همچنین اظهار کردند: چندین سال است پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی از شهرداری هستیم که انجام نمی‌شود این در حالیست که از چند ماه پیش سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور مجوز استخدام و تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری از جمله ایثارگران را به همه شهرداری‌ها ابلاغ کرده است.

کارگران با بیان اینکه جدا از موضوع تبدیل وضعیت چندین سال است شهرداری سنوات پایان سال ما را پرداخت نمی‌کند، افزودند: در شرایط اقتصادی فعلی که هر روز شاهد افزایش قیمتها و کاهش ارزش پول ملی هستیم پرداخت سنوات بعد از سه تا چهار سال تاخیر دیگر ارزش مالی زیادی  ندارد.

آن ها در پایان گفتند: علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران بخش خدمات و فضای سبز هنوز هیچیک از مدیران شهری چاره‌ای برای حل مشکل کارگران پیدا نکرده‌اند و تنها وعده پرداخت می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز