خبرگزاری کار ایران

تبدیل وضعیت استخدامی کارگران شهرداری اهواز تعیین تکلیف شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۹۲۲

کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز خواستار تعیین تکلیف وضعیت قراردادهای خود در شهرداری اهواز شدند که باید در چارچوب بخشنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور قراردادهای استخدامی آن‌ها از پیمانکاری به قرارداد دائم تغییر کند.

یکی از کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز به خبرنگار ایلنا گفت: چندین ماه است بخشنامه تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور ابلاغ شده و شهرداری اهواز این موضوع را برای کارگران اجرا نمی‌کند و در مقابل به خواسته اعتراضی کارگران هم پاسخی نمی‌دهد.

او افزود: چرا در یک مجموعه بزرگ شهری، باید بین کارگران تبعیض وجود داشته باشد و تعدادی رسمی و قراردادی باشند و دستمزدهای بالاتر بگیرند و عده‌ای نیز مثل ما به صورت قرارداد حجمی باشند و طرف حساب شرکت‌های پیمانکاری که اهمیتی به پرداخت مطالباتمان کارگران آن‌هم به صورت قانونی نمی‌دهند. ما نه امنیت شغلی داریم و نه دستمزدمان به اندازه رسمی‌ها و قراردادی‌هاست.

وی یادآور شد: با گذشت هشت ماه از سال، هنوز شهرداری اهواز هیچ اقدام عملی در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان و کارگران خود بر اساس بخشنامه و دستورالعملی که در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ به این واحد خدماتی ارسال شده را اجرا نمی‌کند و این موضوع ما را در شرایط بد مالی قرار داده است.

این کارگر شهرداری اهواز در ادامه گفت: همه کارگران قراردادی شهرداری اهواز که تحت مسئولیت پیمانکار فعالند، خواستار تبدیل وضعیت خود از قرارداد پیمانکاری به قرارداد مستقیم با مجموعه شهرداری هستند. این کارگران خواستار رفع تبعیض و بی‌عدالتی بین نیروی کار مجموعه شهرداری هستند.

یکی دیگر از کارگران شهرداری اهواز با بیان اینکه وقتی ما برای شهرداری در سطح شهر کار می‌کنیم، چرا باید قرارداد مستقیم نداشته باشیم، در ادامه اظهار داشت: چندین سال است کارگران شهرداری پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی خود هستند که انجام نمی‌شود. چند ماه پیش سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور مجوز استخدام و تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری از جمله ایثار گران را به همه شهرداری‌ها ابلاغ کرده اما از اجرای ان در اهواز خبری نیست.

او با بیان اینکه غالب کارگران شهرداری اهواز را کارگران خدماتی فضای سبز با مدارکی پایین‌تر از دیپلم تشکیل می‌دهند و کم سواد وبی‌سواد هستند، گفتند: به نظر می‌رسد چون حامی نداریم بازهم حق کارگران خدماتی و فضای سبز با اجرای این طرح تبدیل وضعیت ضایع می‌شود.

این کارگر پیمانی شاغل در شهرداری اهواز در پایان گفت: بخشنامه‌های این چنینی که با آینده شغلی کارگران سر و کار دارد نباید به بهانه‌های مختلف از آنها چشم‌پوشی کرده و نادیده گرفته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز