خبرگزاری کار ایران

در نشست اداره کل بازرسی وزارت کار مطرح شد؛

صیانت از نیروی انسانی؛ مهم‌ترین رویکرد بازرسان کار/ استفاده از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۳۶۹

معاون روابط کار گفت: باید از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و راهکارهای عملیاتی در راستای کاهش حوادث ناشی از کار و صیانت از نیروی کار استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد (دبیر شورای عالی کار) در نخستین نشست ویدئو کنفرانسی اداره کل بازرسی کار گفت: بازرسان کار کشور، باید در اجرای برنامه‌ها و تکالیف تخصصی به ویژه موضوع صیانت از نیروی انسانی، نگاهی اعتقادی و معنوی داشته باشند.

وی با تاکید بر تقویت و بهره مندی از روحیه و تفکر بسیجی و جهادی توضیح داد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های گسترده و عظیمی که در حوزه بازرسی کار وجود دارد روز به روز شاهد رشد و بالندگی حوزه کار و تولید کشور باشیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صیانت از نیروی انسانی و کاهش حوادث شغلی باید از مهم‌ترین رویکردهای بازرسان کار باشد گفت: موضوع صیانت از نیروی انسانی یکی از دغدغه‌های مهم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با تاکید بر تعهدات حوزه بازرسی کار بر مبنای شاخص‌های تخصصی اظهار کرد: بازرسان کار باید با برنامه ریزی منسجم، اولویت‌بندی امور محوله ونظارت همه جانبه از کارگاه‌های فعال کشور بازدید کنند.

وی با اشاره به تصویب الحاق به مقاوله نامه‌های بازرسی کار (شماره ۸۱) و ایمنی و بهداشت کار (شماره ۱۵۵) گفت: با تصویب این لایحه می‌توانیم از ظرفیت‌های بالقوه در حوزه ارتقاء آموزش و فرهنگ ایمنی کار استفاده کنیم.

معاون روابط کار وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر مبحث مهم اجرای ماده (۹۵) قانون کار گفت: در مورد مسئولیت کارفرمایان در اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار، باید نشست‌های مشترک توجیهی و تشریحی استانی تشکیل شود.

وی افزود: با برگزاری این نشست‌های منظم، حوادث ناشی از کار و بیماری‌های شغلی به حداقل می‌رسد.

علی مظفری (مدیرکل بازرسی کار و دبیر شورای عالی حفاظت فنی) در این نشست پس از شنیدن مشکلات اجرایی برخی از ادارات بازرسی کار استان ها، بر اجرای کامل و دقیق تبصره ماده (۱۰۵) قانون کار تاکید کرد. وی گفت: باید به منظور بسترسازی عملیاتی و تامین شرایط لازم برای پوشش حداکثری نظارت بازرسین کار بر کارگاه‌ها در هر استان، با استفاده از کد کارگاهی مربوط به همه کارگاه‌های فعال در شهرستان‌ها و بخش‌های هر استان اقدام شود.

مدیرکل بازرسی کار توضیح داد: این کدها در اختیار ادارات اجرایی قرار گرفته و بر اساس برنامه‌ای مدون با شاخص‌های اولویت‌بندی شده از خطر بالا و تکرار حوادث مشابه شغلی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز