خبرگزاری کار ایران

واگذاری بلبرینگ‌سازی مشروط به افزایش تولید و اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۶۹۹

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه به زودی مزایده شرکت بلبرینگ‌سازی برگزار می‌شود، گفت: هر شخص یا گروهی که متقاضی دریافت شرکت بلبرینگ‌سازی است، باید متعهد به ارتقای تولید و اشتغال باشد.

به گزارش ایلنا؛ عابدین خرم امروز یکشنبه در بازدید از خط تولید شرکت بلبرینگ‌سازی ایرانیان در تبریز اظهار کرد: در صورتی که این اولویت‌ها رعایت نشود، مدیریت استان حق فسخ قرارداد واگذاری را برای خود محفوظ می‌داند.

وی بازنگری اساسی در وضعیت کارخانه بلبرینگ‌سازی را ضروری دانست و گفت: بلبرینگ‌سازی یکی از صنایع ارزشمند و باسابقه آذربایجان شرقی است که بعد از یک دوره رکود، به چرخه تولید بازگشته، اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است.

خرم با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیران این شرکت، گفت: قبل از تحویل شرکت، شاهد اعتراض‌های کارگری و رکود و تعطیلی آن بودیم، اما از زمان تحویل، اقداماتی برای فعال‌سازی آن انجام شده و در حال حاضر با ۲۰ درصد ظرفیت در حال تولید است که با توجه به ظرفیت اسمی و سابقه تاریخی آن و نیاز بازار، به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به ضرورت نوسازی و تعمیرات اساسی برای ارتقای میزان تولیدات بلبرینگ‌سازی، گفت: با توجه به اینکه واردات ماشین‌آلات جدید در شرایط فعلی کار دشوار و زمان‌بری است، لذا برای تسریع در نوسازی و ارتقای ظرفیت تولید، باید از ابتکار و خلاقیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه استفاده شود.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: انتظار این است که تمام فرایند تولید از مواد اولیه تا تحویل به بازار در خود شرکت صورت گرفته و تولید داخلی به معنای واقعی محقق شود و شائبه‌های موجود مبنی بر واردات محصول آماده یا مونتاژکاری صرف رفع شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه مدیران این شرکت باید نگاه توسعه‌ای و ارتقای بهره‌وری باشد، از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست تا با رصد مستمر فعالیت‌های این کارخانه در کارگروه عارضه‌یابی، هر سه ماه گزارشی از وضعیت آن را ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز