خبرگزاری کار ایران

دبیر حزب اسلامی کار خراسان رضوی:

کارگران بی‌حقوق چاره‌ای جز اعتراض ندارند/ ماده هفت قانون کار و امنیت شغلی احیا شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۹۱۰

رضا گلستانی خواستار احیای ظرفیت‌های بر زمین مانده‌ی قانون کار شد.

رضا گلستانی (دبیر حزب اسلامی کار استان خراسان رضوی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا،‌اظهار داشت: قانون کار جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین و موثرترین قوانین عادی کشور بوده که در جهت تعیین، تامین و تضمین حقوق، حدود و امتیازات و متقابلاً وظایف و تکالیف نیروی کار و در راستای تحقق اهداف بلند نهضت و نظام مقدس اسلامی تدوین و تصویب شده است. قانون کار بهترین تجلی بخش این اهداف و این اصول بوده و هست که تنها با فهم و مفاهمه هر چه صحیح‌تر و اجرای  دقیق و همه جانبه این قانون به مثابه منشور کار و کارآمدی ملی و پایدار کشور، توسعه و تعالی برتر کلیه آحاد، گروهها و اقشار ملت، محقق خواهد شد.

وی افزود: قانون کار که پس از قانون اساسی در بالاترین رتبه اهمیت قرار دارد، سرانجام پس از طی فراز و نشیب‌ها و در پی انتظاری طولانی در ۲۹ آبانماه ۱۳۶۹  به تصویب نهایی رسید؛ با تصویب قانون کار توسط مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ثابت شد که در جامعه ما کارکردن یک ارزش و کارگر عنصری ارزشمند است و صیانت از او برعهده عموم ماست. در همین راستا انتظار می‌رود جامعه کارگری کشور عزیزمان  با کار و تلاش بیشتر در جهت اعتلای آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران همت نمایند.  

به گفته گلستانی، اعتراض کارگرانی که در این شرایط سخت زندگی ماه‌ها است حقوق نگرفته‌اند یک امر کاملا طبیعی است لذا از مسئولین دولتی، امنیتی و قضایی انتظار داریم با این اعتراض‌ها با سعه صدر برخورد کنند و به جای محکوم کردن کارگران، مشکل آنان یعنی پرداخت حقوق معوقه را پیگیری کنند و به سراغ مسببین اصلی این حوادث بروند.

او ادامه می‌دهد: نبود امنیت شغلی به دلیل نرخ بالای بیکاری و ساختار اقتصادی ایران بر بازار کار مسلط شده و به شکل گسترده‌ای امنیت معیشت و امنیت تشکل‌های کارگری را تحت الشعاع خود قرار داده است؛ از دولت به عنوان رکن اصلی حاکمیت مجدانه می‌خواهیم با استفاده از تبصره یک ماده ۷ قانون کار و بهره بردن از فصل هفتم قانون، این مشکل بزرگ کارگران را برطرف کنند.با امید به اینکه جامعه کارگری که از پرتلاش‌ترین و محرومترین اقشار جامعه هستند، در ابعاد مختلف اقتصادی، معیشتی و اجتماعی تأمین بوده تا بدون داشتن دغدغه‌های اولیه زندگی، روزگاری دلنشین برای خود و خانواده خود رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز