خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران واحد حراست متروگلشهر به هشتگرد پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۵۷۸

۸۰ کارگر کارگر واحد حراست مترو گلشهر به هشتگرد دست‌کم سه ماه معوقات مزدی و ۷ ماه معوقات بیمه‌ای پرداخت نشده، دارند.

جمعی از کارگران بخش حراست مترو گلشهر هشتگرد در تماس با خبرنگار ایلنا، از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند. این کارگران روز چهارشنبه و پنجشنبه (۲۷ و ۲۶ آبان) در محدوده محل کار خود اعتراض صنفی برگزار کردند.

به گفته این کارگران، علیرغم اینکه از آغاز سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴۰ روز گذشته است، اما ما بیمه نداریم و حقوق‌مان هر سه تا چهار ماه یک ماه آنهم بعد از پیگیری‌های مکرر پرداخت می‌شود.

این کارگران که تحت مسئولیت شرکت تراورس و عمران شهر جدید هشتگرد به صورت قراردادی مشغول به کار هستند، از این دیرکرد ناراضی هستند و گفتند: سه ماه است هیچ پولی از کارفرما دریافت نکرده‌ایم.

کارگران حراست محور ریلی گلشهر به هشتگرد واقع در خط ۵ متروی تهران، درباره سایر مطالبات صنفی خود گفتند: جدا از سه ماه مزد و ۷ ماه بیمه معوقه، تمامی کارگران به دلیل داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت فاقد امنیت شغلی هستند و پیمانکاران هر زمانی که اراده کنند ما را از کار بیکار می‌کنند.

به نقل از کارگران این واحد نقل می‌شود که حق بیمه کارگران این واحد ریلی با مشکل پرداخت مواجه است و پرداخت آن حدود ۷ ماه به تاخیر افتاده است. بنابراین کارگرانی که به هر دلیل به درمانگاه و بیمارستان مراجعه می‌کنند همه هزینه‌های درمانی خود را به صورت آزاد پرداخت می‌کنند.

طبق اظهارات این کارگران؛ در بین کارگران حراست گلشهر به هشتگرد کارگرانی وجود دارند که هم‌اکنون خود یا خانواده‌هایشان به دلیل ابتلا به کرونا و سایر بیماری‌ها همانند سرطان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند، اما با مشکلاتی که در زمینه تمدید نشدن دفترچه‌ها برایشان پیش آمده، برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده‌اند. لذا از مسئولان تامین اجتماعی و راه آهن می‌خواهیم به مشکلات کارگران قطار شهری هشتگرد بیشتر توجه کنند.

این کارگران معترض در خاتمه تصریح کردند: باوجود رسانه‌ای شدن مشکلات کارگران حراست و نگهداری مترو هشتگرد در استان البرز، هنوز هیچ نهادی اهمیت نمی‌دهد و به مشکلات ما رسیدگی نمی‌کند.

گفتنی است شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده اعتراض این کارگران به دلیل پیمانکاری بودنشان، ارتباطی با شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز