خبرگزاری کار ایران

نامه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان به حسینعلی حاجی دلیگانی/ به خروج طرح مزد توافقی از مجلس کمک کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۹۶۵

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان، در نامه‌ای به حسینعلی حاجی دلیگانی (نماینده مردم اصفهان درمجلس) نسبت به تصمیم نمایندگان در خصوص اصلاح قانون کار انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان همواره بر خود می‌بالید که در مجلس یازدهم اگر نماینده کارگری نداریم شخصیتی واقع بین، پرتلاش، مردمی و حامی قشر شریف کارگر هم چون جنابعالی را داریم.

اما در کمال ناباوری و در زمانی که هر توضیحی از نظر آمار و ارقام و اسناد و شواهد که بخواهد طرح ایجاد اشتغال با بردگی و استثمار کارگر تحت عنوان افزودن تبصره مزد توافقی به ماده ۴۱ قانون کار بدهد مردود بوده و قابل قبول نیست.

تعجب می‌کنیم که چگونه بدون بررسی و برداشت از سوابق قبلی که بارها دولت‌های قبل تجربه کردند و منجر به شکست شد را روی کاغذ می‌آورید و می‌خواهید به قانون تبدیل کنید!

با خروج کارگاه‌های کمتراز ۵ نفر و مجدوا ۱۰ نفر و مناطق آزاد کشور از شمول قانون کار راتجربه کردیم.

لطفاً بفرمایید چه دستاوردی داشته؟ تعجب می‌کنیم که خود شاهد سالمند شدن جمعیت کشورهستید که در نهایت برابری نیروی کار با تقاضای بنگاه‌ها کشور به نیروی کار و در واقع روبرو شدن کاهش نیروی کار رفته‌ایم به گونه‌ای که حدود یکسال است دیوارهای شهر مملو از آگهی استخدام می‌باشد.

و شما دم از رفع بیکاری با ایجاد طرح مزد توافقی می‌زنید؟

جناب نماینده شما خود خوب می‌دانید که هزینه‌های زندگی در روستاها کمتر از شهرها نیست.

در کدام روستا مرغ، گوشت، برنج، نان و لبنیات را ارزان‌تر از شهر می‌فروشند؟

در کدام روستا هزینه پوشاک، تحصیل و سرویس ایاب و ذهاب کمتر از شهرهاست؟ لطفاً کمی منصف و واقعیت نگر باشید

حرف بسیار ولی مجال برای بیان بیشتر وجود ندارد.

اما در یک کلام نگرانیم که شما را از خود می‌دانستیم ولی تبر به دست شده و همراه دوستانتان تیشه به ریشه قشر ضعیف کارگر می‌زنید چون منفعت سرمایه‌داران و کارآفرین نماها در آن است.

لذا عاجزانه استدعا داریم نسبت به تفکر کارگرکشی خود تجدیدنظر نموده و با با خروج از طرح مزد توافقی یا هر طرحی که به زیان کارگران باشد یار و مددکار ما باشید که نزد افکار عمومی جایگاهتان حفظ گردد.

در ضمن تقاضامندیم دستور فرمائید با تشکیل جلسه فوری با هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان نسبت به راهکارها و برون رفت از این ابهام انجام پذیرد.

امید است خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز