خبرگزاری کار ایران

پیروزی کارگران معدن چادرملو با بهره‌گیری از تبصره ۲ ماده ۷/ رای صادر اما ابلاغ نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۳۱۴

کارگران واحد حمل و نقل سبک و سنگین معدن چادرملو با بهره‌گیری از تبصره ۲ ماده ۷ قرارداد خود را دائمی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۴۶ نفر از کارگران واحد حمل و نقل سبک و سنگین معدن چادرملو با بهره‌گیری از تبصره ۲ ماده ۷ توانستند، قرارداد خود را دائمی کنند.

به دلیل نیاز مجتمع به کارگران واحد ترانسپورت کلیه پرسنل به صورت مستقیم و بی‌واسطه و بدون انعقاد قرارداد موقت، توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به کارگرفته شدند. یک ماه و نیم پس از اشتغال مستقیم برای معدن، یک شرکت پیمانکاری برای عقد قرارداد به کارگران معرفی شد که کارگران حاضر به بستن قرارداد با آن شرکت پیمانکاری نشدند.

کارگران می‌گویند: با بهره‌گیری از تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار توانستیم قرارداد خود را دائمی کنیم. پس از اختلاف میان نیروهای کار و کارفرمایان، پرونده به هیات تشخیص ارجاع و رای به نفع کارگران یعنی دائمی بودن قرارداد صادر شد.

آن‌ها ادامه دادند: کارفرما نسبت به رای صادر اعتراض کرد، به همین دلیل، پرونده به هیات حل اختلاف ارجاع شد. پس از برگزاری جلسات و شنیدن صدای طرفین، رای به نفع نیروهای کار صادر شد. اگرچه این رای هنوز ابلاغ نشده اما رای صادره قطعی است. آقای تشکری (مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد) برخلاف دیدگاه حاکم در ادارات کار یعنی حمایت از کارفرمایان از نیروهای کار بسیار حمایت کرد.

به گفته کارگران، این رای تمامی فعالان حوزه کار استان یزد را شگفت‌زده کرده است. هفت خان رستم پشت سرگذاشتیم تا با استفاده از ظرفیت قانون و دور از حاشیه‌ها به حق خود برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز