خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار:

۹۰۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در کشور وجود دارد/ مطالبات بازنشستگان هپکو باید از سوی مدیریت استان مرکزی پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۲۹۸

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۰۰ واحد تولیدی مشکل‌دار در کشور وجود دارد که مانع‌زدایی از چالش‌های آن‌ها اولویت کار دولت سیزدهم است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی، «علی‌حسین رعیتی‌فرد» در جریان سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران، افزود: تمام تلاش‌ها برای رونق دوباره صنایع راکد به کار گرفته شده است. 

وی تصریح کرد: ارزیابی معضلات شرکت مادرتخصصی آذرآب به‌عنوان یکی از صنایع مشکل‌دار مهم کشور در دستور کار است که در گام نخست تقسیط بدهی یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی آن به سازمان تامین اجتماعی دنبال می‌شود. 

وی اظهار داشت: در جریان سفر به استان مرکزی، مقرر شد نشستی مشترک بین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تامین اجتماعی استان برگزار و به‌شکل ویژه معضلات این صنعت مهم واکاوی و حل شود. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امید می‌رود که به زودی مشکل کارت بازرگانی و چک‌های برگشتی صنایع مادرتخصصی آذرآب گره‌گشایی شود و رونق تولید به این واحد برگردد.

رعیتی‌فرد، در جریان بازدید از هپکو و نشست با کارگران این واحد صنعتی افزود: امید است این صنعت مادرتخصصی به روزهای پررونق سال‌های گذشته به‌ویژه سال ۸۶ با رکورد تولید ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بازگردد. 

وی بیان کرد: مطالبات مربوط به نیروهای بازنشسته هپکو نیز باید از سوی حلقه مدیریت اجرایی استان مرکزی پیگیری شود تا بهترین نتیجه در بازه زمانی کوتاه حاصل شود. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اجرای موثر مفاد قانون کار در مجموعه‌های وابسته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با توجه به دستور ویژه وزیر، در حال پیگیری و اجرا است. 

جلوگیری از واردات کالاهای تولید داخل، راهبرد مهم دولت سیزدهم است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل با رویکرد حمایت از اصل جهش تولید، برنامه مهم دولت سیزدهم است. 

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اراک، علی حسین رعیتی فرد، روز دوشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از واحد صنعتی هپکو اراک در جمع خبرنگاران افزود: نیاز است مردم و شرکت‌های مختلف دولت را در راهبرد تحقق جهش تولید حمایت کنند. 

وی بیان کرد: با توجه به تغییر سهامدار و سهامداری سازمان تامین اجتماعی، با دستور رئیس جمهور، گشایش اعتبار برای هپکو صورت گرفته و مشکل کارت بازرگانی نیز حل شده است. 

وی بیان کرد: با رقم خوردن اتفاقات خوب در این شرکت، آینده روشنی برای آن متصور است و امیدواریم که چرخ هپکو پر رونق‌تر از گذشته بچرخد و مشکلات و دغدغه کارگران حل شود. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شرکت هپکو، محصول محور است و در صورتی که سفارش تولید محصول داشته باشد، دغدغه کارگران رفع می‌شود و هپکو با این قدرت و توان متخصصان می‌تواند با تولیدات متنوع، نیازهای حوزه ماشین آلات معدنی و راهسازی کشور را برآورده کند. 

رعیتی فرد اظهار داشت: هپکو در حال حاضر با ظرفیت پایینی فعالیت دارد و امید است با گشایش‌هایی که در حال انجام است، ظرفیت تولید این واحد تولیدی و اقتصادی نیز افزایش یابد. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مدیران این صنعت نیز باید بازاریابی و برنامه‌ریزی مناسبی برای دریافت سفارش محصولات داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز