خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران سد شفارود ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۴۸۶

پس از گذشت چندین ماه از اعلام توقف فعالیت پروژه ساخت سد شفارود هنوز وضعیت نزدیک به ۹۰۰ کارگر بیکار شده این پروژه عمرانی نامعلوم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در پروژه سد شفارود در استان گیلان می‌گویند با توقف فعالیت ساخت این پروژه عمرانی به دلیل کمبود اعتبارات مالی، حدود ۹۰۰ کارگر با سابقه علارغم وعده بازگشایی کارگاه و پرداخت معوقات در بلاتکلیفی به سر می‌برند. به همین دلیل آن‌ها بارها اعتراض صنفی برگزار کرده‌اند.

کارگران می‌گویند: وضعیت پیش آمده در حالی ادامه دارد که از ابتدای سال جاری مسئولان وعده بازگشایی کارگاه ساخت سد را می‌دهند. در عین حال با اطلاع‌رسانی رسانه‌ای برخی مسئولان وزارت نیرو مقرر کرده‌اند به زودی فعالیت پروژه سد شفارود با تامین منابع مالی از سر گرفته می‌شود اما انتشار این اخبار ازسوی برخی مسئولان وزارت نیرو و نمایندگان مجلس نه تنها موجب خوشحالی کارگران نمی‌شود بلکه اعتمادی به این وعده‌ها احساس نمی‌شود. بر این اساس، راه‌اندازی کارگاه و قول پرداخت مطالبات ۵ ماهه کارگران فقط در حد حرف باقی مانده است.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که در حال حاضر آن‌ها هر روز در حوالی محل کار خود حاضر شده و پس از چند ساعت سرگردانی دوباره آنجا را ترک می‌کنند تا صحت وعده‌های داده شده مسئولان در خصوص آغاز فعالیت محل کارشان را مشاهده کنند.

کارگران سد شفارود همچنین می‌گویند شرایط فوق باعث نگرانی و برهم خوردن آرامش ما شده است. به همین دلیل از مسئولان نظارتی و قضایی درخواست داریم نظارت خود را بر رفتار مسئولان و عملکرد پیمانکار پروژه سد شفارود بیشتر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز