خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد:

تعاون و همکاری نمایندگان کارگری و کارفرمایی در شورایعالی کار بی‌نظیر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۴۲۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در نشست‌های شورای عالی کار در دولت جدید تلاش داریم که اصل سه جانبه گرایی را به صورت کامل رعایت کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در نشست شورای عالی کار تاکید کرد: بی‌انضباطی‌های سیستم پولی و بانکی کشور، باید برطرف شود. به عنوان نماینده کارگران و کارفرمایان در هیئت دولت و ستاد اقتصادی روی این مسئله تاکید جدی داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در مجامع مختلف، از مسائل رفاهی مردم دفاع می‌کنیم و در صورت لزوم، سیاست‌گذاری و اصلاحات مورد نیاز را انجام می‌دهیم.  سیاست‌ها باید تغییر کند و ما این کار را ادامه خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه، خود را موظف می‌دانم همه اقدامات را اطلاع‌رسانی کنم از رسانه‌ها خواست؛ گزارش اقدامات را به جامعه کار و تولید، کارگران و تولید کنندگان منعکس کنند. وقتی قیمت نهاده ها، افزایش پیدا می‌کند، تولید کننده تحت فشار قرار می‌گیرد و مجبور است که برای جلوگیری از ضرر، قیمت کالا را افزایش دهد، در نتیجه، تورم شکل می‌گیرد و مشکلات معیشتی برای توده مردم و کارگران ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی پیش رو است، گفت: در موضوع تنظیم بازار، جلساتی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و حضور سایر اعضای دولت برگزار می‌شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در حوزه اصلاح نظام پولی و بانکی کشور، اقدامات خوبی انجام داده شده است، گفت: با وجود محدودیت منابع بودجه، دولت در دو ماه گذشته، خلق نقدینگی نداشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم، دو سیاست اساسی در حوزه کار و تولید را دنبال می‌کند، اظهار داشت: سیاست اول افزایش سودآوری تولید و مقابله با سودآوری فعالیت‌های غیر تولیدی و غیر مولد است. سود در بخش مولد اقتصادی کشور باید افزایش و در بخش غیر مولد، کاهش پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست‌های مالیاتی، متناسب با این وضعیت در حال پیگیری و تنظیم است، اظهار داشت: در این راستا، بار مالیاتی تولید کننده کمتر و بار مالیاتی افراد غیر تولیدکننده بیشتر می‌شود، در نهایت، سرمایه‌ها به سمت تولید سرازیر و همه مردم، سرمایه گذار و تولید کننده منتفع خواهند شد.

عبدالملکی افزود: باید تلاش کنیم تولید سودآور باشد، در نتیجه، فرصت‌های جدید شغلی برای کارگران ایجاد می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توجه به حقوق کارگران را سیاست دوم دولت سیزدهم خواند و اظهار داشت: حق و حقوق کارگران باید، به طور کامل استیفا شود.

وی بیان کرد: فلسفه تشکیل جلسات شورای عالی کار این است که تولید کننده باید سود کند و در عین حال حق و حقوق نیروی کار و کارگر نیز باید پرداخت شود.

عبدالملکی تصریح کرد: همانطور که در ادبیات و اقتصاد اسلامی نیز آمده و مطالعات تجربی نیز نشان می‌دهد هر زمان، کارفرما و سرمایه‌گذار به حقوق و رفاه کارگر و نیروی کار خود توجه کرده است، بازدهی افزایش یافته است. در جلساتی مانند شورای عالی کار که سه جانبه است و دولت، کارگران و کارفرمایان نیز در آن حضور دارند، باید توازن و تعادل برقرار شود.

عبدالملکی، مطالبات جامعه کارگری را سه مطالبه اصلی رفاه، پایداری اشتغال وتقویت تشکل‌ها دانست و تاکید کرد: هم کارگران و هم کارفرمایان باید مقدورات و شرایط یکدیگر را لحاظ به خواسته‌های یکدیگر توجه کنند.

وی با بیان اینکه، همواره کارگران پشتیبان و حامی کارفرمایان هستند، تصریح کرد: نمایندگان کارگران بر این نکته اصرار دارند که نباید به کارفرمایان فشار وارد شود و متقابلاً کارفرمایان و نمایندگان کارفرمایی نیز معتقدند که باید برای رفاه کارگران تلاش کنند تا چرخ تولید، متوقف نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز