خبرگزاری کار ایران

کارگران «زغال سنگ کرمان» دست از کار کشیدند/ درخواست روشن شدن وضعیت واگذاری شرکت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۱۱۵

کارگران شرکت زغال سنگ کرمان در اعتراض به سرگردانی و عدم پاسخگویی در زمینه واگذاری به مجموعه شرکت تجارت دالاهو از مجموعه‌های وابسته به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، از امروز (شنبه/۱۵ آبان) دست از کار کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شرکت زغال سنگ کرمان در اعتراض به سرگردانی و عدم پاسخگویی در زمینه واگذاری این معدن به مجموعه شرکت تجارت دالاهو از مجموعه‌های وابسته به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، از امروز، دست از کار کشیدند. 

این اعتراض در معادن همکار، حشونی، معدن اصلی، معدن ۴ و کارخانه زغالشویی برپا شده و مربوط به معادن خصوصی کرمان نیست. از سال گذشته، گمانه‌زنی‌هایی در مورد انتقال مدیریت سهام شرکت زغال سنگ کرمان به شرکت تجارت دالاهو مطرح شده بود. کارگران آن زمان هم دست به اعتراض زده بودند و خواهان استخدام رسمی و برقراری امنیت شغلی و افزایش ضریب سخت و زیان‌آوری برای تسریع در بازنشستگی‌های زودتر از موعد، شدند. 

با این حال، قضیه مسکوت ماند و مرداد ماه امسال «اکبر سلطانی» مدیر روابط عمومی شرکت زغالسنگ کرمان به رسانه محلی «راه آرمان» اعلام کرد: «در طرح واگذاری شرکت زغالسنگ کرمان به شرکت دالاهو ایرادی در مصوبه هیئت دولت وجود دارد که مانع این واگذاری شد، بر اساس این مصوبه عفت شریعتی و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس با برگزاری جلسه‌ای، این واگذاری منتفی را لغو کردند.» 

با این حال کارگران می‌گویند واگذاری مجدد به دستور کار بازگشته است؛ «آنهم در شرایطی که وعده‌هایی که در گذشته داده بودند، محقق نشده‌اند.» 

سال گذشته، پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد که پیش از واگذاری، «سهام ترجیحی» دالاهو به کارگران واگذار می‌شود اما با وجود گذشت ۱ سال از گمانه‌زنی‌ها برای سپردن این شرکت به مجموعه دالاهو، وضعیت روشن نشده است. 

با این حال، کارگران می‌گویند تا پیش از تحقق تمام خواسته‌های صنفی‌شان مانند استخدام رسمی مخالف واگذاری یا هر اتفاق دیگری در مورد سهام شرکت زغال سنگ کرمان هستند.

کارگران همچنین تاکید دارند که شرکت رغال سنگ حواشی واگذاری را روشن کند و اگر این واگذار هنوز صورت نگرفته، نمایندگانش با حضور در استان موضوع را اعلام کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز