خبرگزاری کار ایران

حمایت مدیرکل سازمان کار از تصمیمات «گروه ۲۰»

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۸۷۹

مدیرکل سازمان بین‌المللی کار از تصمیمات گروه ۲۰ برای به کارگرفتن برنامه‌های انسان محور در جهت حل مشکلات بازار کار حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، «گای رایدر» (مدیرکل سازمان بین‌المللی کار) از تاکید رهبران گروه ۲۰ مبنی بر اتخاذ رویکردهای سیاست انسان محور در برنامه‌های بازیابی بیماری همه گیر کووید-۱۹ استقبال کرده است. 

نشست این گروه در «رم» ایتالیا برگزار شد و مذاکرات آن نیز در پایان نشست به تصویب رسید. کشورهای عضو این گروه درباره افزایش شکاف طبقاتی که ناشی از پاندمی کرونا است، تصمیماتی اتخاذ کردند. اعضا بر ضرورت ایجاد شرایط کار ایمن و پایدار، اشتغال شایسته، عدالت اجتماعی و توجه به برنامه‌های انسان محور تاکید کردند. 

مدیرکل سازمان بین‌المللی کار از تصمیمات اتخاذ شده حمایت کرد و از تمامی کشورها می‌خواهد که به این اهداف توجه کنند. در بیانیه‌ی گروه ۲۰ آمده است: حمایت‌های اجتماعی به منظور کاهش نابرابری‌ها، ریشه‌کن کردن فقر، حمایت از کارگران و ترویج اشتغال پایدار باید به کار گرفته شود. 

رایدر خطاب به کشورهای عضو گفت: روند بهبود بازار کار به دلیل کرونا متوقف شده و اغلب کارگران جهان با «واگرایی بزرگ» روبرو هستند. این موضوع در کشورهای پردرآمد و کم‌درآمد مشهود است. همانطور که گزارش سازمان بین‌المللی کار درباره کرونا و تاثیر آن بر بازار کار مورد توجه دولت‌ها قرار گرفت، این برنامه‌ها نیز باید در کانون توجه مسولان کشورها قرار گیرد. 

چشم‌انداز بهبود بازار کار در مواجهه با مشکلاتی مثل زنجیره تامین نیروی انسانی، افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی باید مورد بررسی قرار گیرد. به گفته مدیرکل سازمان بین‌المللی کار، ظرفیت کشورها برای بهبود اوضاع کار به مولفه‌هایی مثل محرک‌های اقتصادی_مالی مناسب و واکسیناسیون مناسب بستگی دارد. 

از آنجا که رایدر از دولت‌ها می‌خواهد تا اجرای برنامه‌های گروه ۲۰ را تشدید کنند، سازمان بین‌المللی کار راهکارهایی را برای کشورها یادآوری می‌کند تا در بازار کار لحاظ کنند.

بازار کار در عرصه جهان به بازیابی مبتنی بر برنامه‌های انسان محور نیاز دارد تا اشتغال فراگیر، پایدار و انعطاف‌پذیر در تمامی کشورها فراهم شود. حفاظت اجتماعی و گذار عادلانه به اقتصادهای پویا نیز از موضوعات کلیدی جلسه گروه ۲۰ است که از سوی مدیرکل سازمان بین‌المللی کار قرار گرفته است. وی از کشورها خواست از شتاب دهنده جهانی مشاغل و حمایت اجتماعی که توسط آنتونیو گوترش «دبیرکل سازمان ملل متحد» که در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر معرفی شد، حمایت کنند.

رایدر گفت: حل مشکلات بازار کار نیازمند تلاش‌هایی در سطوح محلی، ملی و بین‌المللی است تا شکاف طبقاتی کم شود. همچنین تغییرات آب و هوایی که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در عرصه اشتغال شود باید مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات دو چندان نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز