خبرگزاری کار ایران

مانع از خروج مواد اولیه کارخانه تولی پرس قزوین شوید/ در کارخانه کاری برای کارگران نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۸۰۰

جمعی از کارگران کارخانه تولی پرس خطاب به مقامات مسئول نسبت به خروج مواد اولیه تولید این کارخانه قدیمی هشدار دادند و خواستار رسیدگی به این وضعیت نابسامان شدند.

جمعی از کارگران کارخانه تولی پرس در تماس با خبرنگار ایلنا، از خروج بخشی از مواد اولیه تولید این واحد تولیدی ازسوی مدیریت کارخانه خبر دادند.

این کارگران با بیان اینکه در مدت زمانی که در این کارخانه مشغول به کار هستیم، علیرغم یک ماه مزد معوقه، زیان‌های مالی و روحی زیادی در جریان مشکلات کارخانه متحمل شده‌ایم، افزودند: سالهاست با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم با افزایش مشکلات اقتصادی کشور فعالیت تولیدی کارخانه را حفظ کنیم اما از یک ماه قبل کارفرما بخشی از مواد اولیه تولید (پودر کربنات) این واحد تولیدی را به دلایل نامعلومی از کارخانه خارج می‌کند به گونه‌ای اگر این وضعیت ادامه پیدا کند کارگران کاری برای انجام دادن نخواهند داشت.

این کارگران با اشاره به اینکه هر روز تعدادی کامیون و تریلی وارد کارخانه می‌شوند و چندین تن از این مواد تولیدی را از محوطه کارخانه خارج می‌کنند، در ادامه گفتند: این وضعیت درحالی تداوم دارد که پودر کربنات مواد اولیه انواع پودر شستشوی لباس و سال‌هاست فعالیت خطوط تولیدی این بخش از کارخانه به دلیل نداشتن مواد اولیه تولید متوقف شده است.

به گفته آن‌ها، این کارخانه داری دو بخش مایعات شوینده و پودر است که در حال حاضر فقط بخش مایعات شوینده ظرفشویی آن فعال است اما بخش پودر به دلیل کمبود مواد اولیه تولید سالهاست فعالیتش متوقف شده است.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، متاسفانه کارخانه تولی پرس با حداقل ظرفیت نیروی کار و تولید به فعالیت خود ادامه می‌دهد. کارگران در هر ماه ۷ تا ۸ روز کار می‌کنند و مابقی روزها کاری برای انجام دادن ندارند.

این کارگران خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار این کارخانه شدند و گفتند: در حال حاضر حجم زیادی از مواد اولیه (پودر کربنات) که در محوطه کارخانه از سالهاپیش انباشته شده، روزانه از کارخانه خارج می‌شوند.

به ادعای کارگران؛ کارفرما این مواد اولیه تولید را از سال‌ها پیش با دریافت ارز ۴ هزارو ۲۰۰ هزار تومانی خریداری کرده و هم اکنون با افزایش قیمت مواد آن‌ها را به خارج از کارخانه منتقل می‌کند.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه آن‌ها مسئله افزایش تولید و به تبع آن امنیت شغلی است، در عین حال هر ماه مطالبات مزدی خود را براساس مصوبه وزارت کار دریافت می‌کنند، افزودند: متأسفانه وقتی دیده می‌شود در یک کارخانه که تنها محل درآمد حدود ۲۱۰ خانوار بوده و کارگران آن سال‌ها عمر خود را برای نگهداری محل کار خود هزینه کرده‌اند، اقدام برای فروش مواد اولیه تولید می‌کند، این امر نه با مواضع مسئولان و نه با قوانین همخوانی ندارد.

طبق اظهارت کارگران، پرداخت دستمزد حداقلی، اجرانشدن طرح همسان‌سازی، پرداخت نشدن اضافه کاری و تعطیل‌کاری ها، ندادن یک وعده غذای گرم و حق لباس کار در سالهای گذشته از دیگر مشکلات کارگران تولی پرس واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز