خبرگزاری کار ایران

ابهام در تمدید قرارداد دو راهبرِ خطوطِ ۱ و ۴ متروی تهران/ تکذیب اخراج و طولانی شدن دریافت استعلام

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۷۱۶

دو راهبر متروی تهران در خطوط ۱ و ۴ که قراردادهایشان از خرداد ماه سال جاری تمدید نشده، هنوز موفق به بازگشت به کار نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دو راهبر متروی تهران به نام‌های «مهدی مفیدی» و «حمید باقری» که در خطوط ۱ و ۴ شاغل بودند، به دلیل تمدید نشدن قراردادهایشان از خرداد ماه سال جاری، موفق به بازگشت به محل کار خود نشده‌اند. 

خرداد ماه امسال خبر بیکاری این راهبران اعلام شد اما شرکت بهره‌برداری متروی تهران آن‌ را تکذیب کرد. 

در ادبیات روابط کار که در قلمروی «قانون کار» شکل می‌گیرد، تمدید نشدن قراردادهای کارگران را «اخراج» یا «تعدیل نیرو» نامگذاری نمی‌کنند و کارفرمایان صرفا از آن با عنوان «تمدید نشدن قرارداد» یاد می‌کنند. 

با این حال از ۳۱ خرداد ماه که شرکت مترو عنوان کرد تاریخ پایان قراردادهای این راهبران است، تا امروز، بازگشت به کار آن‌ها محقق نشده است. 

«محسن علیزاده طباطبایی» معاون منابع انسانی شرکت بهره برداری مترو هم ابتدا خبر اخراج این راهبران را رد کرد و به ایلنا گفت که مترو کسی را اخراج نکرده است. 

به گفته وی؛ بعضی از کارمندها، چه راهبرها و چه پرسنل پست‌های سازمانی دیگر ما قراردادهایی دارند که وقتی تمام می‌شود برای تمدید آن از حراست، بازرسی و گزینش استعلام می‌کنیم. 

او ادامه داد: دو مورد از همکاران ما که شایعه کردند اخراج شدند، قرارداد آن‌ها در تاریخ ۳۱ خرداد تمام شده و جواب استعلام آن‌ها نیامده است که در مورد تمدید یا عدم تمدید قرارداد آن‌ها تصمیم گرفته شود. 

به گفته وی؛ اگر مترو تصمیم داشته باشد که قراردادها را تمدید کند، استعلام‌هایی می‌گیریم که اگر جواب آن مثبت بود، قرارداد را تمدید می‌کنیم و اگر مثبت نبود، تمدید نمی‌کنیم که اسم آن اخراج نیست. 

با این حال، همکاران این راهبران می‌گویند که نباید دریافت جواب استعلام مترو ۴ ماه زمان ببرد و اگر بنابر اخراج آن‌ها نبوده و نیست، مترو باید وضعیت بازگشت به کار آن‌ها را سریعتر مشخص کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز