خبرگزاری کار ایران

واکنش دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری به تصمیم اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۴۳۹

دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری به اقدام جدید اسرائیل واکنش نشان داد و آن را غیرعادلانه خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری، این اتحادیه نسبت به اقدام اخیر اسرائیل یعنی تروریستی خواندن شش گروه مدنی اعتراض و آن را محکوم کرد. ادعای وابستگی شش گروه مدنی فلسطینی به جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از سوی اسرائیل مطرح شده و به همین دلیل این گروه‌ها را «سازمان تروریستی» معرفی کرده است. این اقدام از سوی کارشناسان حقوق بشر به شدت محکوم شده است. 

طبق اسنادی که وزارت دادگستری اسرائیل روز ۲۲ اکتبر منتشر کرد، سازمان‌های «الضمیر‎» نهاد نظارت بر وضعیت زندانیان فلسطینی در کرانه غربی اشغالی، «الحق» سازمان حقوق بشری فلسطینی، «مرکز بیسان» نهاد تقویت جامعه مدنی، «سازمان دفاع از حقوق کودکان فلسطین» شاخه ملی سازمان بین‌المللی مستقر در ژنو، «شبکه صامدون» نهاد مدافع حقوق زندانیان فلسطینی و «اتحادیه کمیته‌های کشاورزی» نهاد بهبود عملکرد کشاورزان فلسطینی، مرتبط با جبهه مردمی برای آزادی فلسطین شناخته شده‌اند. 

«شارون بارو» دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری درباره این اقدام تصریح کرد: چنین اقدامی از سوی اسرائیل ظالمانه است، تمامی گروه‌های فعال حقوق بشر برای حمایت از حقوق مردم فلسطین تلاش می‌کنند تا با شفافیت‌سازی به مسائل فلسطین و اشغال این کشور را بررسی کنند. اسرائیل باید این اقدام را در سریع‌ترین زمان ممکن لغو کند. 

به گفته وی، این اعلامیه همزمان با تصمیم اسرائیل برای ساخت بیش از ۴۰۰۰ خانه جدید در شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در داخل فلسطین ایلاغ می‌شود که به هیچ وجه تصادفی نیست. اقدامی که حتی نزدیک‌ترین متحدان اسرائیل به شدت از آن انتقاد کردند. 

به نظر می‌رسد، اسرائیل قصد دارد تا با اقدامات خود فلسطین را به عنوان کشوری غیرمستقل معرفی کند. 

به گفته دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری، شهرک‌های اسرائیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، اسرائیل به‌جای گسترش این شرکت‌ها باید ساخت آن را متوقف کند.

«استفان کاتن» دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل درباره این اقدام توضیح داد: دوباره شاهد اقداماتی از سوی دولت اسرائیل هستیم که به پیشرفت روند صلح هیچ کمکی نمی‌کند. فدراسیون‌های اتحادیه جهانی و اعضای آن در سراسر جهان از دولت اسرائیل می‌خواهند که نام گروه‌های حقوق بشر فلسطینی را که در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده، خارج کند. همچنین از تصمیم غیرقانونی خود یعنی افزودن ۴۰۰۰ خانه دیگر به شهرک‌های اسرائیلی در خاک فلسطین دست بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز