خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام مظفری:

احکام دیوان عدالت را اجرا نکنید به مراجع قضایی معرفی می‌شوید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۰۵۵

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: تصمیم داریم علیه مدیرانی که احکام دیوان را اجرا نمی‌کنند اعلام جرم و به مراجع قضایی معرفی کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام حکمت‌علی مظفری گفت: احکام دیوان عدالت اداری براساس قانون تشکیلات دیوان و همچنین قانون اساسی لازم الاتباع است چه این آرا در شعب و چه در هیات عمومی دیوان عدالت اداری تصویب شود. 

وی با اشاره به اینکه قانون، ضمانت اجرایی مهمی را برای اجرای احکام دیوان پیش بینی کرده است، گفت: اگر مقامی با هر عنوان و به هر دلیلی از اجرای احکام دیوان استنکاف کند، ضمانت اجرای آن، انفصال از خدمات دولتی است و ما تصمیم داریم علیه این افراد اعلام جرم و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کنیم. 

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: ، چون این موارد تخلف اداری هم محسوب می‌شود باید در هیات‌های تخلفات اداری سازمان مربوطه هم رسیدگی شود و تخلف چه مربوط به فعل و چه ترک فعل باشد جوانب مختلفی دارد و قانون، ضمانت اجرا را در نظر گرفته است. 

وی گفت: البته برخی احکام دیوان عدالت اداری را داریم که دستگاه مربوطه به دلایل خاصی آن را نمی‌تواند اجرا کند که مثلا در بحث احتساب سوابق ایثارگری و نظایر آن، شاید قانون به دستگاه اجرایی تکلیفی کرده باشد، اما چون بار مالی آن در قانون پیش بینی نشده است آن دستگاه امکان پرداخت را ندارد. 

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: هر تصمیمی ردیف و بودجه خاص خود را می‌طلبد و ما در خصوص برخی احکام دیوان، شاهدیم که دستگاه‌های اجرایی دچار گرفتاری‌هایی هستند که نمی‌توانند اجرا کنند. 

وی گفت: ما این مسائل را درک و بررسی می‌کنیم، اما در عین حال دیوان عدالت اداری، گوشش به این چیزها بدهکار نیست و معتقدیم قانون باید اجرا شود، اما به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنیم که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی که در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد برای اجرای قانون مساعدت صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز