خبرگزاری کار ایران

علی رستمی:

«شستا» را به صورت «مگاپروژه» اداره می‌کنم/ مدیران پروژه‌ها باید «شبانه‌روزی» کار کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۳۵۴

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) بر لزوم ۱۰ برابر کردن ظرفیت سرمایه‌گذاری این شرکت در سالهای آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی رستمی» در مراسم معارفه خود که امروز (چهارشنبه/5 آبان) در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به عمر دولت سیزدهم اظهار داشت: از امروز تا پایان دولت ۱۳۷۵ روز فرصت داریم تا یک پروژه «مدیوم» را اجرا کنیم. البته من قصد دارم شستا را به صورت «مگاپروژه» اداره کنم. پروژه‌های شستا باید عین شرکت‌های تولیدی آن اداره شوند و به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

وی با اشاره به زمانی که به عنوان مدیرعامل وارد شرکت «صنایع خاک چینی ایران» شد، گفت: زمانی که به این شرکت رفتم  ۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های بیمه‌شدگان صرف یک پروژه شده بود که پس از سال‌ها تنها ۴۲ درصد پیشرفت کرده بود. من پس از دیدن این وضعیت از مدیران پروژه خواستم که شبانه روزی مشغول به کار باشند اما چند باری که ساعت ۳ بعد از ظهر به محل انجام پروژه رفتم، متوجه شدم که کار را متوقف کرده‌اند. همان زمان با مدیر پروژه تماس گرفتم و به او گفتم که همین حالا باید در محل کار حاضر شوید و این روند را تا پایان پروژه به صورت شبانه روزی ادامه دهید.

مدیرعامل جدید شستا افزود: در شستا هم منابع زیاد است و هم فرصت‌ها. ظرفیت‌های زیادی هم فراهم شده است. در حال حاضر ۱۰۴ پروژه در شستا داریم که 42 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته است. این میزان به گفته آقای موسوی باید 10 برابر شود و به ۴۲۰ هزار میلیارد تومان برسد. اینگونه می‌توانیم اعتماد را به جامعه، برگردانیم.

رستمی با بیان اینکه بنا داریم که در شستا «اتاق شیشه‌ای» ایجاد کنیم، اذعان کرد: حتی یک خودکار هم برای هدیه دادن قابل قبول نیست. تمام تلاش خود را باید انجام دهیم تا شایستگان و نخبگان در شستا به کار گرفته شوند. من فساد را تحمل نمی‌کنم. در این مدتی که علیه من هجمه به راه افتاده به خاطر مبارزه با فساد است. متاسفانه ناحقان ثابت قدم هستند و افراد محق چنین نمی‌کنند. در این دوره از همه مدیران فسادستیز حمایت می‌کنم و کارهای فسادانگیز را جمع می‌کنم. افرادی که مدیران ما در شرکت‌های شستا هستند، باید در کار خود ثابت قدم باشند. مردم تورم و بیکاری را تحمل می‌کنند اما فساد را نه.

وی با اشاره به ضرورت حکمرانی شرکتی در مجموعه‌های شستا بیان داشت: اصول حاکمیت شرکتی مانند کمیته‌های حسابرسی، ریسک، انتصابات، رفاه و… باید تشکیل و به درستی عمل کنند.

مدیرعامل جدید شستا با بیان اینکه شستا ۱۵ درصد از GDP کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: اگر شستا به حرکت دربیاید ۳۰۰ هلدینگ دیگر هم به حرکت درمی‌آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز