خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

فرصت «شستا» برای استفاده از «قرارداد ۲۵ساله ایران و چین» و «پیمان شانگهای» فراهم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۳۵۲

سرپرست سازمان تامین اجتماعی بر ضرورت استفاده «شستا» از فرصت قرارداد ۲۵ساله ایران و چین و پیمان شانگهای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «میرهاشم موسوی» سرپرست سازمان تامین اجتماعی در نشست معارفه «علی رستمی» به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این شرکت صورت گرفته، اظهار داشت: برگزاری مجامع شستا به خوبی در این دوره انجام گرفت و در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، رشد قابل توجهی در سود خالص سرمایه حاصل شد. در این مدت نسبت به سال مالی سال گذشته (98-99) شاهد ۶۲ درصد افزایش سود خالص شستا بوده‌ایم که بر این اساس میزان رشد آن نسبت به سال مالی گذشته به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. 

وی افزود: تلاش‌های خوبی در این مدت صورت گرفت و دستاوردهای توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و سود یک‌ساله مطلوب بوده‌اند. 

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شستا در ۹ رشته تخصصی فعالیت می‌کند و ظرفیت زیادی دارد، گفت: انتظار داریم که متناسب با میزان دارایی شستا، شاهد رشد میزان سرمایه‌گذاری خود باشیم. در این میان بیشتر سهامی که در شستا توزیع شده شامل سهام حقیقی می‌شود. انتظار داریم که شاهد افزایش نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری باشیم. 

موسوی با اشاره به انتصاب علی رستمی در مقام سرپرست شستا بیان داشت: زمانی که آقای رستمی در شرکت ملی مس حضور داشتند شاهد بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ بودیم که ایشان توانستند به خوبی شرکت ملی مس را از آثار آن بحران که در سطح جهانی پدید آمده بود، حفظ کنند. آقای رستمی در بانک و شرکت بورس هم عملکرد خوبی را از خود نشان دادند. ایشان در شرکت‌داری بسیار صاحب تجربه هستند و از مدیران فعال در صنعت محسوب می‌شوند. 

وی ادامه داد: آقای رستمی یکی از بهترین انتخاب‌هایی بود که می‌توانستیم برای شستا انجام دهیم. 

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شستا مجموعه بزرگی محسوب می‌شود، یادآور شد: شستا در تمام دوره‌های مختلف صاحب ظرفیت بوده است و آقای رستمی هم در بخشی از این دوره‌ها حضور داشته‌اند. 

موسوی با اشاره به توافق ۲۵ساله ایران و چین و عضویت ایران در پیمان شانگهای خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک فرصت فرامرزی برای سرمایه‌گذاری شستا فراهم شده است. میزان سرمایه‌گذاری شستا ۴۲ هزار میلیارد تومان است که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت قرارداد ۲۵ساله و پیمان شانگهای میزان سرمایه‌گذاری خود را ۱۰ برابر کنیم. 

وی در پایان از رستمی خواست: همانطور که دولت، دولت مردمی است شستا را هم شستای مردمی کنید. من از آقای رستمی می‌خواهم در زمان حضور خود شستا را از لحاظ قوانین برای مردم شفاف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز