خبرگزاری کار ایران

مطالبات رانندگان پارس جنوبی/ مدیریت اشتغال منطقه: با پیمانکاران خاطی برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۳۱۳

رانندگان پارس جنوبی نسبت به شرایط شغلی خود معترضند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رانندگان اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های پارس جنوبی نسبت به شرایط شغلی خود معترض هستند؛ این رانندگان می‌گویند: پیمانکاران نسبت به تعهدات خود پایبند نیستند؛ دستمزدهای ما ناچیز است و معمولاً با تاخیر بسیار برگزار می‌شود.

یکی از این رانندگان می‌گوید: قصد داشتیم نسبت به شرایط شغلی خود اعتراض کنیم که فعلاً منتظر رسیدگی‌های مسئولان و نشستی که قرار است برگزار شود، می‌مانیم.

مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی در این رابطه توضیحاتی ارائه داده است:

«در راستای رسیدگی به درخواستهای رانندگان عزیز صنف اتوبوسداران ومینی بوسداران امروز شنبه (۱ آبان ماه) نشستی باحضور نمایندگان این صنف و نمایندگان پیمانکاران و کارفرمایان و اداره کار وتعاون شهرستان تشکیل خواهد شد که هدف از آن بهینه‌سازی و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل وفق مقررات در راستای حل مشکلات شاغلان این صنف است که در این زمینه نیز با مدیران وپیمانکاران مکاتبات و مذاکرات لازم انجام شده که بلافاصله نتایج وخروجی آن اعلام خواهد شد.

همچنین بر اساس مفاد ماده ۲۲۱ قانون مدنی و همچنین آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری و همچنین قرادادها و پیمان‌های منعقده کلیه افراد ملزم به ایفای تعهدات خود می‌باشند در صورت‌عدم رعایت مفاد قراداد برابر مقررات برخورد خواهد شد.

بر اساس قوانین و مقررات حاکم تمامی تلاش مجموعه ما بر حمایت از کارگران و ذی نفعان بوده در حال حاضر براساس پیگیری‌های بعمل آمده مطالبات صنفی کارگران در چند ماه اخیر با همکاری نهادهای مختلف استان پیگیری شده است از جمله رانندگانی که مالک خودرو نیستند و در قالب قراداد‌های حجمی نمی‌گنجند بزودی تصمیمات خوبی در قالب طرح طبقه‌بندی مشاغل انجام خواهد شد.

در خصوص پیمانهای منعقده طرفین ملزم به رعایت دقیق مفاد پیمان می‌باشند و براساس قوانین و مقررات اگر پیمانکاری بنا به هر دلیلی بخواهد در انجام پیمان کوتاهی کند کارفرمایان اصلی بایستی بلادرنگ اقدام قانونی انجام دهند و همچنین مجوزهای مربوطه جهت فعالیت در منطقه ویژه ابطال خواهد شد.

براساس قانون کار جمهوری اسلامی ایران در صورت‌عدم رضایت کارفرمایان از پیمانکاران گواهی تعیین صلاحیت پیمانکاران تمدید نخواهد شد و برابر قوانین و مقررات حق هیچ گونه پیمان جدید نخواهند داشت. اخیرا برخی از افراد قصد تشویش اذهان و سوءاستفاده از نام کارگران زحمتش می‌باشند که از دادستان محترم شهرستان تقاضا می‌شود براساس قانون با پیمانکاران خاطی برخورد نمایند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز