خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دریافت وام اشتغال معلولان منوط به گذراندن هفت خوان رستم است/ هیچ اقدامی برای صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی نشده

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۴۵۰

مدیر کمپین حمایت از افراد دارای معلولیت در ارتباط با وضعیت صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی اظهار کرد: چند میلیارد تومان برای این صندوق درنظر گرفته شده اما هیچ نتیجه مطلوبی برای جامعه هدف نداشته است.

بهروز مروتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی توضیح داد: در مصاحبه‌ای اعلام شده بود، معلوان در انتظار این صندوق نباشند و برای دریافت وام خوداشتغالی اقدام کنند. به نظر می‌رسد تئها در ظاهر اقداماتی برای این صندوق انجام شده است.

این فعال جامعه افراد دارای معلولیت با بیان اینکه مبلغ وام در برخی از نقاط کشور کاهش یافته، تصریح کرد: مبلغ وام اشتغال ۱۰۰ میلیون تومان است اما در برخی از نقاط کشور، ۵۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه تخصیص داده شده برای وام خوداشتغالی دارای فرصت زمانی است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی و کمیته امداد موظف هستند تا در زمان معین، اعتباری که برای اشتغال به آن‌ها واگذار شده به متقاضیان وام پرداخت کنند. آذرماه آخرین مهلت پرداخت وام است. اگر این سازمان‌ها نتوانند از اعتبار خود استفاده کنند، موظف هستند تا مبلغ اعتباری تخصیص داده شده را به سازمان دیگر منتقل کنند. به طور قطع، کمیته امداد در زمینه پرداخت وام فعال است و هیچ پولی نصیب بهزیستی نخواهد شد.

به گفته وی، افراد دارای معلولیت برای دریافت وام خوداشتغال مجبور هستند تا هفت خوان رستم را پشت سربگذارند؛ اگر متقاضی دریافت وام خوداشتغالی از سازمان بهزیستی، مبلغی را از کمیته امداد دریافت کرده باشد؛ باید وام قبلب را تسویه کند تا زمینه برخورداری از وام اشتغال برای او فراهم شود. این در حالی است که هیچ ارتباطی میان این وام‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز