خبرگزاری کار ایران

«بیانیه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی منتخب» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۳۰۹

نودوهفتمین گزارش کارشناسی نهاد پژوهشی صندوق بازنشستگی کشوری (موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا) منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نودوهفتمین گزارش کارشناسی نهاد پژوهشی صندوق بازنشستگی کشوری (موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا) با عنوان «بیانیه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی منتخب» توسط نیلوفر جهانفر ترجمه و تدوین و در ۵۲صفحه منتشر شده است.

در این گزارش آمده است: هدف گزارش حاضر بررسی بیانیه‌های سرمایه‌گذاری در چهار صندوق بازنشستگی استرالیا، کانادا، هلند و شیلی است. هدف اصلی بیانیه‌های سرمایه‌گذاری تدوین قوانین و محدودیت‌ها درراستای نیل به بازده معیار با توجه به منافع ذینفعان آن‌هاست. سرمایه‌گذاری‌ها در انواع دارایی ها، نگهداری وجه نقد، استفاده از ابزار مشتقه، سرمایه‌گذاری مسئولانه و… همه درراستای هدف فوق طراحی می‌شوند.

در چهار صندوق مذکور، بازدهی معیار در زمان ۱۰ سال (بلندمدت) در نظر گرفته شده است، اما برای جلوگیری از ایجاد بازدهی منفی در بلندمدت، ارزیابی‌ها هر سه سال و سالانه (با انتشار هر گزارش سالانه) نیز صورت می‌گیرد. همچنین در بازه میان مدت اگر هر یک از عوامل تأثیرگذار بر بازدهی معیار تغییر کند، نرخ حق بیمه و یا مزایای بازنشستگی مندرج در گزارش اکچوئری تغییر خواهد کرد. در غالب صندوق‌های مذکور، بازده معیار تابعی از شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و یا تورم است. به عنوان مثال، بازده معیار بلندمدت (۱۰ساله) صندوق بازنشستگی استرالیا و شیلی به ترتیب 4+%CPI و تورم ۲ +٪تعیین شده است.

همچنین اصول و محدودیت‌های مشترک در سرمایه‌گذاری صندوق‌های مذکور عبارت‌اند از:

ارزیابی و بررسی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت سرمایه‌گذاری‌ها توسط هیئت مدیره یا هیئت امنای صندوق

تغییر نرخ حق بیمه و مزایای بازنشستگی با تغییر عوامل تأثیرگذار بر بازدهی معیار

سرمایه‌گذاری مسئولانه در رابطه با مسائل محیط زیستی، اجتماعی و حاکمیت (ESG) عدم سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولیدکننده سلاح جنگی‌عدم سرمایه‌گذاری در کشورهایی که مشمول تحریم تسلیحاتی سازمان ملل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز