خبرگزاری کار ایران

کارگران شرکتی‌ آبفای اهواز به حقوق ناکافی و تبعیض معترض هستند/ پنچ میلیون تفاوت حقوق میان پیمانکاری و رسمی!

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۷۲۴

کارگران شرکتی آب و فاضلاب اهواز از گسترش تبعیض و عدم دریافت چندین ماهه حقوق و اجرا نشدن صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل انتقاد دارند.

کارگران شرکتی آب و فاضلاب اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه مشکلات خود خبر دادند. عدم پرداخت چندین ماه دستمزد و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت‌های پیمانکاری وابسته به آب و فاضلاب اهواز مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای کارگران به وجود آورده است.

به گفته یکی از کارگران آبفای اهواز، مطالبات حدود ۳۸۰ نفر از کارگران اپراتور شبکه آب و فاضلاب اهواز (روستایی و شهری) سه تا چهار ماه به تاخیر افتاده و به دلیل‌ عدم اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل میزان دریافتی ما کفاف مخارج زندگی مارا نمی‌دهد.

او گفت: بعد از ادغام آب و فاضلاب روستایی با شهری هنوز هیچکدام وضعیت مشخصی نداریم؛ بعضی از همکاران ما که سابقه زیادی در این آبفا دارند زیر نظر پیمانکار کار می‌کنند.

این کارگر آبفای اهواز گفت: به عنوان نمونه همکاران آبفای شهری ما در اهواز که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار مشغول کارند، گزارش داده‌اند که سه ماه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. در عین حال طرح طبقه‌بندی مشاغل برای‌ آنها به درستی اجرا نشده و خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود از هستند.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۹که بحث ادغام آبفا شهری و روستایی مطرح شد مشکلات ما بیشتر شد، تا جایی که کارگران مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زنند. در عین حال در هر دوره از اعتراض وعده‌های زیادی برای پرداخت حقوق و بیمه از طرف مسئولان داده شد، ولی می‌توان گفت به هیچ‌کدام از آن‌ها عمل نشده است.

طبق اظهارات این کارگر؛ ادغام بدون مطالعه شرکت آب و فاضلاب اهواز برای جداسازی همکاران روستایی و شهری، مشکلات کارگران را چند برابر و چرخه خدمت‌رسانی به شهروندان اهوازی را مختل کرده و به یک بحران تبدیل شده است.

این کارگر همچنین تصریح کرد: توان مالی شرکت‌های پیمانکاری پاسخگوی تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت‌رسانی به شهروندان نیست در عین حال آنها در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: در صورتی که آبفای اهواز به استقلال خود بازنگردد توان ساماندهی نیروهای شاغل در شرکت و حفظ سطح خدمات‌رسانی به شهروندان را نخواهد داشت.

یکی دیگر از کارگران آبفای اهواز با انتقاد از ادامه روند موجود گفت: چرا امنیت شغلی و امید به آینده کارگران شرکتی آب و فاضلاب اهواز هر روز در معرض تهدید بیشتر قرار می‌گیرد. ما از تبعیض و بی‌عدالتی خسته شده‌ایم.

وی به عنوان یک کارگر شرکتی در رابطه با تبعیض گفت: من در مقایسه با یک همکار رسمی که هر دو به عنوان اپراتور در یک ایستگاهای آب و فاضلاب کار می‌کنیم، سابقه کاری‌مان تقریبا یکسان است اما من ۷میلیون تومان حقوق می‌گیرم و ایشان که شرکتی نیستند ۱۲میلیون!

این کارگر همچنین از عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس الزامات قانونی انتقاد کرده و گفت: خواستار اجرای دقیق و عادلانه طرح طبقه‌بندی هستیم؛ طرحی که هم اکنون برای بسیاری از کارگران به درستی اجرا نشده است.

به گفته وی، شرکتی‌های آب و فاضلاب اهواز عموماً از نظر تخصص، مدرک دانشگاهی و سابقه کار با قراردادی‌ها و رسمی‌ها برابر هستند فقط این گروه، قربانی تبعیض شده‌اند و قرار نیست هیچ نهادی به دادشان برسد.

او در پایان با انتقاد از سکوت مسئولان استانی در برابر اعتراض مکرر کارگران آبفای اهواز گفت: در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها ما کارگران آبفای اهواز ناچاریم برای شناساندن صدای اعتراضی خود به گوش مسئولان کشوری عازم تهران شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز